شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تبریز

صندوق حمایت از گردشگری راه اندازی می شود/ لزوم ایجاد تنوع در گردشگری تبریز

صندوق حمایت از گردشگری راه اندازی می شود/ لزوم ایجاد تنوع در گردشگری تبریز

معاون گردشگری کشور از راه‌اندازی صندوق حمایت از گردشگری با پیگیری‌‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نشست تخصصی بررسی راهکارهای جذب گردشگر به آذربایجان شرقی اظهار کرد: در توسعه گردشگری داخلی موارد نقص متعددی وجود دارد و خواستاریم تا نکاتی که تمامی فعالان حوزه دفاتر در این سفر سه روزه داشتند، به عنوان ناظران حرفه‌ای به گوش ما و میزبان این برنامه برسانند، چرا که نظرات فعالان حوزه گردشگری از دستاوردهای مهم این برنامه است تا بدانیم باید چه مواردی مورد توجه قرار گیرد.

شالبافیان با بیان اینکه تبریز از کلان‌ شهرهای رتبه اول کشور است، افزود: هدف اصلی این برنامه معرفی و بازاریابی گردشگری و جذب گردشگر به این شهر فاخر است.

وی متنوع کردن مقاصد گردشگری را از مهم ترین برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی عنوان کرد و از انجام اقداماتی جدی در این حوزه خبر داد.

معاون گردشگری کشور یکی از چالش های جدی گردشگری کشور را نبود محتوای متناسب با ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: محتوای مناسب و نشر آن ها به صورت جدی پیگیری نشده اما ظرفیت سازی در این راستا باید به کمک فعالان حوزه گردشگری صورت پذیرد.

معاون گردشگری کشور در ادامه تاکید کرد: آذربایجان شرقی در نه تنها در گردشگری داخلی بلکه در حوزه خارجی به مثابه نقطه ثقل گردشگری محور شمال غرب ایفای نقش می‌کند، به همین جهت متنوع‌سازی گردشگری در این منطقه از مهم ترین برنامه‌های ماست.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد سال آینده این استان ۸ اثر جهانی داشته باشد که ظرفیت بسیار مناسبی را برای جذب گردشگر ورودی ایجاد خواهد کرد.

معاون گردشگری کشور از راه‌اندازی صندوق حمایت از گردشگری با پیگیری‌‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

معاون گردشگری کشور گفت: یکی از اصلی ترین حوزه های تمرکز ما به روز رسانی قوانین گردشگری است که این مورد را در دستور کار قرار داده‌ایم. باید متناسب با نگاهی که حاکمیت و دولت به گردشگری دارند قوانین را ارتقا دهیم. این مهم با تعامل و همفکری بخش خصوصی در حال تدوین است و خواستاریم تا در طرح ایده‌ها و افکار نوین پیشگام باشند.

 وی با بیان اینکه ترمیم‌ قوانین می‌تواند راهگشا باشد، افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۱ تعرفه گاز تأسیسات گردشگری با نرخ خدماتی محاسبه و در قالب پیشنهاد دولت برای سال‌های آتی نیز مصوب شد به شکل خدماتی محاسبه شود. 

انتهای پیام/