شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملوان

از تقابل ملوان با قعرنشین تا مهمانی گل‌گهر و مسی‌ها

از تقابل ملوان با قعرنشین تا مهمانی گل‌گهر و مسی‌ها

تکلیف جدول نهایی نیم فصل اول لیگ برتر امروز مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ از ساعت ۱۴:۰۰ امروز در انزلی ملوان مقابل قعرنشین این روزهای لیگ قرار می‌گیرد. ملوانی‌ها هنوز با ۱۲ امتیاز ۱۴ بازی چندان قدرتمند ظاهر به شمار نمی‌آیند اما حضور در رده سیزدهم و فاصله گرفتن از رتبه آخر جدول برای‌شان امیدوار کننده به شمار می‌آید هرچند که این تیم با رتبه‌های بالاتر از خود اختلاف امتیاز دارد. در سمت مقابل نفت مسجدسلیمان قرار گرفته که بدترین خط دفاعی و یکی از بدترین خطوط حمله را در اختیار دارد و تغییر مربی هم به کار این تیم تا این لحظه نیامده است. همه چیز برای این تیم بد پیش می‌رود و همین حالا باید بدانیم ماندن آن‌ها در لیگ یک معجزه به شمار می‌رود.

از ساعت ‍۱۵:۰۰ در رفسنجان شاگردان ربیعی و مجتبی حسینی مقابل هم بازی خواهند کرد. دو تیمی که فصل گذشته پدیده بودند و امسال رویکردشان بازی دفاعی و گل نخوردن شده. ۳ دیدار آخرشان هم با تساوی‌های کم گل به پایان رسیده. تیم ربیعی امسال اولویتش گل نخوردن است و با همین حربه (بدون نیاز به آب و آتش زدن در خط حمله) رتبه هفتم را به خود اختصاص داده. رقیب‌شان هم پیکان است که کنار خود مس با ۷ گل زده بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. حسینی امسال تیمش زهر حمله ندارد و ثمره‌اش هم شده رتبه یازدهم و فاصله‌ای ۶ امتیازی تا سقوط!

همزمان با بازی مس و پیکان، سپاهان به مصاف دیگر نماینده کرمان می‌رود. شاگردان مورایس آن‌قدر پرنوسان کار کرده‌اند که هواداران این تیم مقابل مس کرمان هم با قاطعیت از برد صحبت نکنند و این یک نقص بسیار بزرگ برای یک تیم مدعی قهرمانی است. ۵ بازی و تنها ۲ برد اصلا آمار خوبی برای سپاهان نیست هرچند که به طرزی واضح این تیم در فصل نقل و انتقالات به تقویت نیاز دارد. در سمت مقابل مس با یک برد در ۵ بازی قبل و ۲ برد در تمام نیم‌فصل قرار می‌گیرد. تیمی که به شدت مشکل عدم تجربه بازیکنانش را دارد و با کوچکترین لغزش در انتهای جدول قرار می‌گیرد. روی کاغذ یا باید آن‌ها را بازنده بدانیم یا سپاهان را از لیست مدعیان خط بزنیم.

در آخرین بازی امروز هم صنعت نفت در آبادان میزبان گل‌گهر است. نفتی‌ها بعد از جام جهانی نمایش‌هایی ارائه دادن که شخصیت تیمی آن‌ها را بالا برد و نشان داد از لحاظ فنی به شدت پیشرفت کرده‌اند اما مشکل کمبود بازیکن باکیفیت دارند. حالا هم باید مقابل یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ قرار گیرند. پرمهره‌ترین تیمی که تا این لحظه مقابل استقلال، سپاهان و پرسپولیس تقریبا ناکام مطلق بوده اما تا توانسته تیم‌های رده پایین را برده. در ۳ بازی آخر هم مقابل صنعت نفت ۲ پیروزی به دست آورده و بعید به نظر می‌رسد مقابل صنعت دچار مشکل شود.

در مجموع می‌توان گفت جدول پس از بازی‌های امروز تغییرات گسترده نخواهد داشت اما با توجه به گذشت یک نیم فصل از لیگ، سروشکل واقعی تیم‌های پس از گذشت یک نیم‌فصل قابل ارزیابی خواهد بود.

انتهای پیام/