شهرخبر

اسماعیلی در حاشیه هئت دولت:

۳۱ جشنواره استانی برگزار می شود/ ازسرگیری فعالیت‌های موسیقی

۳۱ جشنواره استانی برگزار می شود/ ازسرگیری فعالیت‌های موسیقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فعالیت‌های هنری از سرگیری فعالیت‌های موسیقی را داشتیم و همکاران ما در دفتر موسیقی سایت فروش بلیط برای کنسرت‌های مختلف را دارند فعال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته جاری در شورای هنر یک مصوبه بسیار خوبی داشتیم و آن پذیرش نظام استاد شاگردی در آموزش‌های هنری بود.

وی افزود: در سنت دانشگاهی حوزه‌های هنری نیز به مثابه سایر رشته‌ها دیده شده است و یک انتقاد جدی را هنرمندان و اساتید هنری داشتند که این رویه باید اصلاح شود. در همین چارچوب این موضوع در دستور کار ما قرار گرفت و ما توانستیم در شورای هنر در روز دوشنبه مصوبه‌ای را در این ارتباط داشته باشیم و در یکی دو رشته به صورت آزمایشی این کار را شروع کنیم و ان‌شاءالله این روند را در آینده نیز توسعه می‌دهیم که در رشته‌های هنری از روش‌های سنتی و مالوف استاد شاگردی برای آموزش استفاده کنیم و مدرک دانشگاهی نیز ارائه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به در پیش بودن جشنواره‌های فجر تصریح کرد: ما ۷ جشنواره مهم را پیش رو داریم و دوستان من در هر یک از این جشنواره‌ها مشغول فعالیت و پیشبرد امور هستند. دبیر جشنواره‌ها انتخاب شدند و فعالیت‌ها در این حوزه در حال انجام است.

اسماعیلی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های جشنواره‌های امسال استانی شدن آنها است؛ مثلاً در جشنواره هنرهای تجسمی که در ۷ رشته برگزار می‌شود ما ۳۱ جشنواره استانی داریم. یعنی در همه استان‌ها این جشنواره برگزار می‌شود. در حوزه تئاتر نیز بعد از یک فطرت چندین ساله ما جشنواره‌های منطقه‌ای در ۴ منطقه خواهیم داشت و در هر منطقه چندین استان فعالیت تئاتری خود را در معرض داوری قرار داده‌اند و اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به موضوع موسیقی نیز خاطرنشان کرد: از هفته پیش از سرگیری فعالیت‌های موسیقی را داشتیم. دوستان من در معاونت هنری و موسیقی در این حوزه در حال فعالیت هستند. سایت فروش بلیت در این حوزه فعال شده است و برای کنسرت‌های مختلف فروش بلیت انجام می‌دهند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در تشریح آخرین خبرهای حوزه سینما گفت: ان‌شاءالله به زودی دومین جلسه شورای عالی سینما را خواهیم داشت. ما پیگیر اجرای مصوبات جلسه اول هستیم که الحمدلله در آن توفیقات زیادی داشتیم و تحقق یک تحول جدی در ساخت برنامه‌های نمایشی به ویژه حوزه فیلم مورد تاکید ما است و این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ان‌شاءالله با اعتبارات خوبی که دولت در این حوزه اختصاص داده است شاهد یک تحول جدی در این عرصه باشیم.