شهرخبر

اسکنری که رسیده بودن میوه را تشخیص می دهد

اسکنری که رسیده بودن میوه را تشخیص می دهد

اسکنری ابداع شده که رسیده بودن میوه را بررسی می کند که در نتیجه آن دور ریز میوه کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بسیاری از افراد هنگام خرید میوه در فروشگاه آن را بررسی می کنند و فشار می دهند تا دانه های رسیده را انتخاب کنند. اما اسکنر شرکت «وان ترد» می تواند به راحتی این عمل را انجام دهد.

شرکت سازنده ادعا می کند ۴۰ درصد موادغذایی مصرفی که سالانه به بازار جهانی عرضه می شوند به تدریج و قبل از آنکه به خانه افراد برسد، دور ریز می شوند. علاوه بر آن نسل فعلی اسکنرهای محصول فقط برای آزمایشگاه ها کاربرد دارند و می توانند میزان شکر یا اسیدی بودن محصول را رصد کنند و قادر به شناسایی تازگی یا عمر آن نیستند. اما دستگاه های که وان ترد ساخته می تواند تا ۲۵ درصد دور ریز مواد غذایی در چنین شرایطی را کاهش دهد.

مارکو اسنیکرز مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار وان ترد در این باره می گوید: حجم انبوه مواد غذایی که هر سال دور ریز می شود بسیار کلان است. ما سعی کردیم فناوری بسازیم که به حل این چالش کمک می کند که به طور مستقیم روی کمبود مواد غذایی تاثیرگذار است. ما نخستین محصولی را ابداع کرده ایم که به طور دقیق و مشخص عمر ماده غذایی را پیش بینی می کند. این محصول توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

اسکنر مذکور با استفاده از الگوریتم های خاص داده های لیزر مادون سرخ را جمع آوری می کند و به این ترتیب می تواند عمر ماده غذایی را به طور واقعی بسنجد. این شرکت دو نسخه از سیستم ساخته که یکی برای مشتری است و دیگر ی برای تولید کنندگان در زنجیره غذایی به کار می رود.