شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمندان#فجر

استقبال هنرمندان از جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشان‌ هوشمندی و آگاهی آنها است

استقبال هنرمندان از جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشان‌ هوشمندی و آگاهی آنها است

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر باحضور در دبیرخانه این رخداد هنری در جریان روند ارزیابی و انتخاب آثار قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی تسنیم، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته با حضور در دبیرخانه این رخداد هنری از بخش‌های مختلف دبیرخانه بازدید و در جلسه داوری آثار رشته نقاشی شرکت کرد و به گفت‌وگو با دبیر و داوران این بخش پرداخت. 

وی ضمن تجلیل از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط ستاد برگزاری، دبیران و داوران جشنواره پانزدهم بیان کرد: دشمنان به دنبال این بودند که به همه رخدادهای هنری به‌ویژه جشنواره‌های فجر ضربه بزنند، اما خوشبختانه هوشمندی و همراهی شما هنرمندان ارجمند که حاکی از عمق میهن‌دوستی و ارزش‌آفرینی‌تان برای کشور و جمهوری اسلامی ایران است، مانع از بروز این امر شد و بدخواهان را ناکام گذاشت. استقبال و همراهی با جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشانه آگاهی و هوشمندی هنرمندان است.

هنرهای تجسمی , جشنواره هنرهای تجسمی فجر ,

رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: هجمه‌های صورت‌گرفته به جشنواره فجر، این سخن امام خمینی (ره) را در اذهان تداعی می‌سازد که فرمودند هرگاه دشمن از شما تعریف کرد، بدانید که عملکردتان خوب نبوده و هرگاه به شما تاخت، بدانید که کارتان را به‌درستی انجام داده‌اید. اکنون نیز شرایط به همین صورت است و هجمه دشمنان نشان‌ می‌دهد که بحمدالله شما کارتان را به‌ نحو احسن پیش برده‌اید. عملکرد دبیرکل محترم جشنواره در مواجهه با فشارها و هجمه‌های موجود نیز بسیار دلگرم‌کننده و آرامش‌بخش بود.

سهرابی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای ستاد برگزاری سالگرد این شهید والامقام اشاره و عنوان کرد: باتوجه به شناخت عمیق و دقیق رهبر معظم انقلاب نسبت به هنر، تاکید ایشان بر این بود که از انواع هنرها و ظرفیت‌های هنری برای تثبیت جایگاه شهید سلیمانی استفاده شود تا حضور مردم در آئین‌های تجلیل از این شهید عزیز، مستمر و همیشگی باشد. اگر از این منظر به موضوع نگاه کنیم، درمی‌یابیم که وظیفه سنگینی بر دوش همه ما است. مرکز هنرهای تجسمی از آمادگی لازم برخوردار است تا حداکثر توان و تلاش خود را برای تسهیل فعالیت هنرمندان در این زمینه بکار گیرد. 

هنرهای تجسمی , جشنواره هنرهای تجسمی فجر ,

در بخش دیگری از این نشست، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ضمن ارائه گزارشی از فرایند داوری و انتخاب آثار، سطح کیفی آثار ارائه‌شده را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که در بخش نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، آثار شایسته‌ای به نمایش درآیند. 

پریسا شاد قزوینی دبیر بخش نقاشی و محمد خزائی، محمد کاظم حسنوند و علی بحرینی داوران این رشته هنری نیز به طرح نکات و نظرات خود در زمینه برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر پرداختند.

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سیدعباس میرهاشمی، بهمن ماه سال 1401 در تهران و سایر استان‌های کشور برپا می‌شود. 

انتهای پیام/