شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#الجزایر#مسجد الاقصی

الجزایر و تونس هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کردند

الجزایر و تونس هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کردند

الجزایر و تونس هتک حرمت مسجدالاقصی توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایتامار بن گویر» صبح روز سه شنبه برای اولین بار در سمت وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شد و با هتک حرمت اماکن اسلامی خشم مسلمانان را برانگیخت. در این اقدام گروهی از نیروهای اشغالگر بن گویر را همراهی کردند.

وزارت امور خارجه الجزایر هتک حرمت مسجدالاقصی توسط یک مقام رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و اعلام کرد: این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و خشم مسلمانان و مسیحیان را در سراسر جهان برانگیخت.

این وزارتخانه در بیانیه خود تصریح کرد: این اقدام غیرقابل پذیریش و مردود، به سلسله تجاوزات سازماندهی شده رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات آنها در چارچوب یک طرح توسعه طلبانه و خطرناک افزوده می‌شود.

به نوشته روزنامه الجزایری «خبر امروز» در بیانیه مزبور آمده است: الجزیره بار دیگر بر ضرورت حمایت از مردم فلسطین تاکید می‌کند و خواستار پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی است چرا که اینگونه جنایت‌ها روند صلح در غرب آسیا را تضعیف می‌کند.

الجزایر معتقد است نظامیان صهیونیستی باید تا مرزهای سال 1967 عقب نشینی کنند و بر اساس توافقات و قطعنامه‌های بین‌المللی دولت مستقل فلسطینی در کنار دولت تل آویو تشکیل شود.

وزارت امور خارجه الجزایر در بیانیه خود از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است به مسئولیت خود در قبال ملت فلسطین پایبند باشد و در خصوص بازگشت حقوق به فلسطینیان به آنان بکوشد که از جمله این حقوق، تشکیل دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شریف درچارچوب مرزهای سال 1967 است.

 وزارت امور خارجه تونس نیز هتک حرمت مسجدالاقصی توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و اعلام کرد: این اقدام بی توجهی به قوانین بین‌المللی است و سبب شد احساسات مردم فلسطین و تمام مسلمان جهان جریحه دار شود.

به گزارش رادیو تونسی « شمس اف. ام» این وزارتخانه در بیانیه خود از جامعه جهانی خواست به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در قبال ملت فلسطین پایبند باشد و به منظور جلوگیری از اینگونه اقدامات خطرناک و تنش آفرین هرچه زودتر تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وزارت خارجه تونس  از کشورهای عربی خواست تا به طور کامل با ملت فلسطین همکاری داشته باشند و این ملت را در دست یابی به حقوق خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شریف یاری دهند.

انتهای پیام/