شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#تیم فوتبال

حسن روشن: با هواداران استقلال می‌رویم مقابل خانه‌اش؛ ماشینش را می‌گیریم

فتح‌الله زاده به من حکم بدهد؛ پول‌ها را از هر کسی که باشد می‌گیرم/ به افتخاری گفتم برای اجرای حکم شلاق من بلیت فروشی کنید!

حسن روشن در خصوص شرایط استقلال پیش از بازی هفته پانزدهم مقابل تراکتور و انتقاداتی که پیرامون بخش هجومی این تیم مطرح می‌شود، اظهار داشت: با حضور یامگا در پست اصلی خودش، قایدی هم عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد. در واقع حضور یامگا در دفاع راست باعث افت عملکرد دو بازیکن؛ خودش و قایدی می‌شود:

رایکوف از مهاجمان استقلال نوبتی استفاده نمی‌کرد

وی افزود: حدود ۸ سال پیش هم استقلال ترافیک مهاجم داشت به همین خاطر تیم ثبات پیدا نمی‌کرد. فوتبال اینطور نیست که مهاجمان زیادی بیاورید و هر بار از یکی استفاده کنید. این اتفاق تیم را خراب می‌کند. زمان رایکوف، ما ۶ مهاجم داشتیم. او از این مهاجمان به صورت نوبتی استفاده نمی‌کرد. هر کدام خوب بازی می‌کردند به کارشان در تیم ادامه می‌دادند.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: الان چون چند بازیکن مانند محبی عملکرد خوبی داشته‌اند، یامگا را در دفاع قرار می‌دهد. هرچند او فوتبالیست کاملی نیست اما خیلی زحمت می‌کشد و می‌تواند دفاع حریف را به هم بریزد. ساپینتو بعد از ۱۴ مسابقه هنوز تیمش را نشناخته است تا از بازیکنان به صورت ثابت استفاده کند. همین باعث تزلزل تیم شده و نمایش خوبی هم در زمین ندارد. ضمن اینکه استقلال بعد از رسیدن به گل، به لاک دفاعی می‌رود تا حفظ گل کند اما این خوب نیست. تیم‌های بزرگ نباید اینطور باشند. بعد از هرگلی که می‌زنند باید به کار هجومی خودشان ادامه بدهند.

روشن با اشاره به اهمیت بازی این هفته مقابل تراکتور، گفت: در این بازی احتمال شکست هم وجود دارد. تا وقتی در یک تیم ثبات وجود نداشته باشد نمی‌توان در مورد نتایجش مطمئن بود. استقلال و پرسپولیس در تبریز کار ساده‌ای ندارند و اگر تماشاگر باشد کارشان سخت‌تر هم می‌شود.

به افتخاری گفتم برای اجرای حکم شلاق من در امجدیه بلیت فروشی کنید

وی در مورد مشکلات مالی که اخیرا برای استقلال به وجود آمده و حالا باشگاه باید اقساطِ وام کلانی که در زمان مدیریت قبلی دریافت شد را پرداخت کند در حالیکه حتی مطالبات بازیکنان تیم نیز باقی مانده بود، اظهار داشت: آجورلو آدم خوبی است اما همیشه از اطرافیانش صدمه خورده است. صحبتی با علی فتح الله زاده داشتم و او بابت بدهی‌ها خیلی نگران بود. به او گفتم تجربه داری و می‌توانی مشکلات را حل کنی، بدهی‌های به جا مانده از تمام دوره‌های قبل را ثبت کن تا مشخص شود پول‌ها در چه زمینه‌ای هزینه شده‌اند. هر که بود هم فرقی نمی‌کند. بگویید شما این بدهی را دارید و باید آن را بدهید. ۱۵-۱۰ سال است هرکه می‌آید می‌گوید ما بدهی داریم.

روشن گفت: به عنوان مثال رضا افتخاری که من را محکوم به ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه کردند. من هم گفتم اشکال ندارد. در امجدیه بلیت فروشی کنید و من را شلاق بزنید پولش را هم به کهریزک بدهید که گفتند این حکم تعلیقی است! قبل از آن دادگاه را برنده شده بودم و دو سال طول کشید که چنین رایی بگیرند. افتخاری مدیرعامل باشگاه بود اسناد آکادمی باشگاه را جعل کرده بود. باید در مورد این‌ها شهامت داشت و مثلا نگوییم پشت افتخاری و حسن روشن و... چه کسی هست. باید بیایند پاسخگوی پول‌های خرج شده باشند.

فتح‌الله زاده به من حکم بدهد؛ پول‌ها را از هر کسی که باشد می‌گیرم/ به افتخاری گفتم برای اجرای حکم شلاق من بلیت فروشی کنید!

آجورلو زمانی که آمد کودتا شد

وی در خصوص اینکه آجورلو بدون اشاره به هزینه کردِ وام ۱۵۰ میلیاردی اعلام کرد با کودتا از استقلال رفته، گفت: من که نمی‌توانم بروم شکایت کنم. اگر من مدیرعامل بشوم یقه‌اش را می‌گیرم. مدیرعامل باید پیگیر این موضوع بشود. به حقوقی باشگاه اعلام کند و آن‌ها هم به وزارت ورزش اعلام کنند و آن‌ها هم هرکه هست را بازخواست کنند. الان باشگاه بدهکار است. شخص آجورلو که بدهکار نیست. اصلا ما متوجه نشدیم آجورلو چگونه آمد و چگونه رفت. آن موقع هم که آمد کودتا شد!

پیشکسوت استقلال افزود: به فتح الله زاده گفتم وقتی با حکم بیایی، با حکم هم یک ساعته می‌روی اما قرارداد ببند بگو ۳ سال یا ۵ سال می‌مانم. اگر قرار است حقوق بگیری یا نگیری بنویس، بدهی‌ها را مشخص کن و... اینطور باید مسئولیت جایی را بگیرید. نه اینکه خوشحال باشم مدیرعامل استقلال شده‌ام. باشگاه فلان مقدار بدهکار است، فرد دیگری هم این بدهی را به وجود آورده و حالا نمی‌دانم باید چکار کنم. این تیم برای مردم و طرفداران است اما من و شما و هوادار فقط می‌توانیم سوال کنیم که جوابی هم ندارد! هرکه مدیرعامل باشد می‌تواند و او باید شکایت کند. نه فقط از آجورلو، در همه دوره‌ها مثل دوره فتحی بررسی کنند و ببینند خرج‌ها چه بوده و بدهی‌ها چگونه به وجود آمده‌اند.

فتح‌الله زاده به من حکم بدهد؛ پول‌ها را از هر کسی که باشد می‌گیرم/ به افتخاری گفتم برای اجرای حکم شلاق من بلیت فروشی کنید!

فتح‌الله زاده به من حکم بدهد پول‌ها را از هرکسی باشد می‌گیرم

روشن تصریح کرد: جلسه‌ای با فتحی داشتیم که حاجیلو هم سرپرست بود. گفت فقط بدهی داریم. تیم را به ترکیه بردیم اما پول نداشتیم آب بخریم. گفتم تیمی که پول خرید آب ندارد چرا باید در ترکیه اردو بزند؟ همان خرج را صرف بدهی‌ها می کردید. فتحی گفت آنجا مهمان بودیم. گفتم به همان کسی که شما را مهمان کرده می‌گفتید این پول را به ما بدهید که بدهی هایمان را بدهیم، بعدا که وضعمان خوب شد در ترکیه اردو می‌زنیم. نمی‌شد مثلا در تبریز اردو بزنند؟ اینطور باید بازخواست شوند. حتی اگر برادرتان هم باشد باید بپرسید که این پول کجا خرج شده است.

وی افزود: من ضامن سوم شخصی بودم، خریدار از ایران رفته، ضامن‌های دیگر هم در ایران نیستند و الان یقه من را گرفته‌اند. ۶۰۰میلیون قرض کردم و ماشینم را فروختم تا بخشی از پول را پرداخت کنم. بقیه آن را هم قسط بندی کردم. فتح‌الله زاده باید لیست بدهد. اگر می‌ترسد بهتر است برود. اگر نمی‌ترسد بدهی‌ها را مشخص کند. ممکن است وزارت ورزش با برخی از افراد این لیست دوست باشد و خودش بدهی آن‌ها را بدهد. 

پیشکسوت استقلال گفت: هرکسی وام را امضا کرده باید جوابگو باشد. به استقلال چه ربطی دارد؟ از طرف باشگاه استقلال چه کسی امضا کرده؟ هرکه امضا کرده جوابش را بدهد. اگر فتح‌الله زاده خودش نمی‌تواند، به من حکم بدهد، می‌روم همه پول‌ها را از هرکسی که هست، می‌گیرم. با هواداران می‌رویم مقابل خانه‌اش، ماشینش را می‌گیریم. این وضعیت چطور ممکن است؟ چون آجورلو یا مدیران قبلی رفته‌اند، هتل باید یقه من را بگیرد؟ هرکه امضا کرده تاوانش را بدهد. باید تعارف را کنار بگذاریم. استقلال هیچ وقت اندازه زمانیکه های‌وب آمده پول نداشته است. برای چه باید بدهکار باشیم؟