شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر بهداشت#مجلس#استیضاح وزیر

روح‌الامینی در صحن مجلس:

۵۸ نفر از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر بهداشت و درمان هستند

۵۸ نفر از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر بهداشت و درمان هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۵۸ نفر از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر بهداشت و درمان هستند که هیئت رئیسه موظف است آن را به کمیسیون ذیربط ارجاع دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه امروز (۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس، گفت: هیئت رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح وزرا را به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع کند و این موضوع قابل تفسیر نیست.

وی تاکید کرد: اعضای هیئت رئیسه سوگند خوردند که در انجام وظایف مراعات بی طرفی کامل و اجتناب از هرگونه اقدام مخالف آئین نامه داشته باشند. ما از هیئت رئیسه مجلس به دلیل عملکرد خلاف آئین نامه به کجا شکایت کنیم؟ امضا جمع کنیم یا از نمایندگی استعفا دهیم؟ ما که زورمان به شما نمی‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این توجیهات که ۹ وزیر استیضاح دارند و باب این کار باز می‌شود، قابل قبول نیست. از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم که ما را به سمت شکایت از هیئت رئیسه، شکایت به کمیسیون آئین نامه و اعتراض مدنی مانند برخی از همکاران‌مان که از نمایندگی استعفا دادند، سوق ندهید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۵۸ نفر از نمایندگان در سامانه خواستار استیضاح وزیر بهداشت و درمان هستند. هیئت رئیسه موظف است بلافاصله درخواست استیضاح را به کمیسیون ذیربط ارجاع دهد و مابقی موضوع را به صحن بسپارد.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: خواهش می‌کنم حضرتعالی استعفا ندهید. ما موضوع را در هیئت رئیسه بررسی می‌کنیم.