شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#مجلس نمایندگان

شکست مجلس نمایندگان آمریکا برای تعیین رئیس جدید در رای گیری دور اول

شکست مجلس نمایندگان آمریکا برای تعیین رئیس جدید در رای گیری دور اول

مجلس نمایندگان آمریکا در رای گیری برای انتخاب رئیس جدید خود با شکست مواجه شد.

به گزارش گرووه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برای اولین بار طی 100 سال گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا در رای گیری برای انتخاب رئیس جدید خود با شکست مواجه شد.

در همین ارتباط گزارش شده است که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در دور اول رای گیری انتخاب نشد و «کوین مک کارتی» جمهوری خواه نتوانست در اولین دور رای گیری آرای کافی را به دست آورد.

آخرین بار در سال 1923 بود که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در اولین دور رای گیری برای انتخاب رئیس خود ناکام ماندند و پس از آن در همه دوره های کنگره، اعضای مجلس نمایندگان توانسته بودند تا در اولین دور رای گیری، رئیس جدید خود را برگزینند.

به طور کلی سه نامزد برای ریاست مجلس نمایندگان معرفی شده بود که «کوین مک کارتی» جمهوری خواه از کالیفرنیا یکی از آن ها بود که با وجود کسب بیشترین آرا، اما رای کافی برای کرسی ریاست مجلس را بدست نیاورد.

همچنین «اندی بیگز» از آریزونا هم  دیگر نامزد داوطلب برای کرسی ریاست مجلس بود  و دموکرات ها هم فردی بنام «حکیم جفریز» را برای ریاست مجلس معرفی کرده بودند، هرچند با توجه به آن که اکثریت مجلس نمایندگان در کنترل جمهوری خواهان است، دموکرات ها شانس بسیار کمی برای تعیین نامزد موردنظرشان برای ریاست مجلس دارند.

انتهای پیام/