شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#طالبان

طالبان تانکرهای گازوئیل ایران را پس فرستاد یا گازوئیل عراق را ؟

کدخبر: ۵۴۶۳۴۳
رسانه دولت مدعی شد: با وجود توسعه روابط ایران و همسایگان در دولت سیزدهم اما منتقدان دولت تلاش دارند تا با اخبار جعلی و انحرافی دیپلماسی دولت را مورد حمله قرار دهند.
طالبان تانکرهای گازوئیل ایران را پس فرستاد یا گازوئیل عراق را ؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه ایران در مطلبی مدعی شد؛ 

در روزهای اخیر رسانه‌ها و چهره‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلب با بهانه تراشی جدیدی به تخریب دولت مشغول شدند.

ماجرا از این قرار است که به‌دنبال انتشار خبری از سوی برخی منابع افغانستان مبنی بر اینکه ۲۶ دستگاه تانکر حامل گازوئیل به دلیل پایین بودن کیفیت، به ایران بازگردانده شده، منتقدان دولت این مسأله را به آشفتگی ایران در سیاست خارجی و ناتوانی در ارتباط با همسایگان نسبت دادند. اما روز گذشته دفتر نمایندگی ویژه ریاست جمهوری ایران در امور افغانستان اعلام کرد بار این تانکرها از مبدأ عراق بوده که تنها از طریق خاک ایران به افغانستان ترانزیت شده است.

جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر اینکه یکی از بزرگ ترین صادرکننده‌های کالا به افغانستان است و هر ساله هزاران تانکر مواد نفتی مختلف از این کشور به افغانستان وارد می‌شود، یک مسیر ترانزیتی مهم نیز از مبدأ بسیاری از کشورها از جمله عراق به این کشور نیز است و بسیاری از تاجران، تلاش می‌کنند کالاهای خود از جمله مواد نفتی و سوختی را به صورت ترانزیت از ایران، وارد افغانستان کنند.

با وجود توسعه روابط ایران و همسایگان در دولت سیزدهم اما منتقدان دولت تلاش دارند تا با اخبار جعلی و انحرافی دیپلماسی دولت را مورد حمله قرار دهند.