شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#جدید#وزیر دفاع#پوتین

پوتین به وزیر دفاع روسیه ماموریت جدید داد

پوتین به وزیر دفاع روسیه ماموریت جدید داد

رئیس جمهور روسیه وزیر دفاع این کشور را مامور کرد تا گزارشی از آخرین وضعیت ارائه خدمات به نظامیان روسی حاضر در جنگ را به وی ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس جمهور روسیه از وزیر دفاع این کشور خواست تا گزارشی از نحوه رسیدگی به نیروهای حاضر در عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین ارائه کند.

دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور مأموریت داده تا گزارشی در خصوص نحوه ارائه سلاح، لباس و سایر تجهیزات به نیروهای شرکت کننده در عملیات ویژه نظامی در اوکراین ارائه کند.

در این فرمان که خطاب به وزیر دفاع روسیه نوشته شده، آمده است: وزارت دفاع روسیه گزارشی در مورد تأمین سلاح، تجهیزات نظامی، مواد و منابع، از جمله لباس و تجهیزات [جنگی]، سامانه‌ها، حفاظت زرهی شخصی و تجهیزات استتار برای یگان‌های نظامی و یگان‌های نیروهای مسلح روسیه که در عملیات نظامی ویژه شرکت می‌کنند و نیز اقدامات در حال انجام برای بهبود عملکرد وزارت دفاع روسیه را در این زمینه ارائه کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین وزارت بهداشت و وزارت دفاع این کشور را مأمور کرده تا دستورات وی در زمینه استفاده از بیمارستان های غیرنظامی برای درمان مجروحان در عملیات ویژه و نیز ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به مجروحان در این بیمارستان ها را مورد بررسی قرار دهند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.