شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر

معاون وزیر صمت: ۵۰ درصد از توان تولیدی و صنعتی در شرکت‌های بورسی هستند

معاون وزیر صمت: ۵۰ درصد از توان تولیدی و صنعتی در شرکت‌های بورسی هستند

معاون ماشین آلات و تجهیزات صنعتی وزارت صمت اعلام کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ شاهد رشد ۹ درصدی تولید فولاد در کشور هستیم به طوری که رتبه دهم دنیا را از این لحاظ کسب کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، بررسی آمار ۳۰۲ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی نشان می‌دهد، تولید صنایع بزرگ بورسی در آبان ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۲ درصد و نسبت به ماه قبل ۷.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین میزان تولیدات صنایع بورسی در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس، محمد موسوی در گفتگویی اظهار کرد: روند رشد صنعتی در تابستان به دلیل برخی موانع همچون کمبود برق و آب کمی کاهش داشت اما با مدیریت و همکاری میان وزارتخانه‌های صمت، نیرو و نفت و برنامه ریزی دقیقی که انجام شد، روند کاهشی تولید به چشم نیامد و افزایشی باقی ماند.

وی با اعلام اینکه براساس جدیدترین آمار مرکز آمار ایران، رشد صنعتی در بهار امسال ۵٫۱ درصد بوده است، گفت:۵۰ درصد از توان تولیدی و صنعتی کشور در شرکت‌های بورسی هستند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مرداد، شهریور و مهرماه که عدد آن رشد ۶٫۶ درصدی بود به ۷٫۶ درصد رسیده است.

معاون ماشین آلات و تجهیزات صنعتی وزارت صمت افزود: از آنجایی که در صنعت به خصوص صنعت فولادانتظار بهبود داریم، ۱۰ طرح تحول کسب و کار در مرکز پایش وزارت صمت راه اندازی شده است. در این مرکز با رصد دائمی از آخرین وضعیت صنعت، طرح‌های صنعتی، نوسازی معدن و استخراج به پایش مشکلات و پاسخگویی در این زمینه می‌پردازد.

معاون ماشین آلات و تجهیزات صنعتی وزارت صمت با بیان اینکه بازسازی و نوسازی در دو سطح طرح‌ها و شرکت‌های کوچک و صنایع بزرگ – به خصوص بازسازی و نوسازی صنایع و معادن راکد- در دست اقدام است، تصریح کرد: با این طرح‌های تحولی شاهد تحول در حوزه صنعت ، معدن و تجارت خواهیم بود و در این زمینه ماشین آلات به عنوان پایه راه اندازی این کارخانجات و صنایع معدنی، پیشران هستند.

موسوی تصریح کرد: فروش ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان و صادرات زیر یک میلیارد دلار عددهای کافی نیست و انتظار می‌رود با حمایت‌های وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی شاهد رشد بیشتر فروش شرکت‌ها و افزایش صادرات باشیم.

موسوی با اشاره به امضای تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های دانش، بنیان افزود: در زمینه تولید فولاد و صنایع فولادی از شرکت‌هایی که دارای عملکرد مناسبی هستند، با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

در بین گروه‌های صنعتی، گروه ماشین آلات و تجهیزات با ثبت ۵۰.۲ درصد، خودرو و قطعات با ۴۷.۳ درصد و منسوجات با ۲۰.۵ درصد رکورددار افزایش تولید در آبان ماه بوده اند.

انتهای پیام/