به گزارش اکو ایران، نشریه تلگراف مدعی شده است که دولت بریتانیا درصدد است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

این نشریه که در گزارشی اختصاصی این خبر را به نقل از منابع آگاه ادعایی خود رسانه‌ای کرده، در این باره نوشت که نام سپاه پاسداران در هفته های آینده در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد گرفت. تلگراف مدعی است که این طرح توسط تام توگندات، وزیر امنیت بریتانیا و سوئلا بربورمن، وزیر کشور این کشور مورد حمایت قرار گرفته است.

این نشریه در ادامه گزارش خود نوشت که پیش‌تر ایالات متحده و کانادا، دو هم‌پیمان دیگر انگلیس در گروه فایو‌آیز -ائتلافی که استرالیا و نیوزلند نیز در آن عضویت دارند- نیز نام سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار داده بودند.

به نوشته تلگراف، موضع گیری اخیر دولت بریتانیا در ارتباط با تهران، نشان از تشدید تنش‌ها میان تهران و لندن قلمداد می‌شود؛ رخدادی که می‌تواند تلاش‌ها برای دستیابی به توافق تازه در ارتباط با برنامه هسته ای ایران را با لحاظ کردن توقف مذاکرات، پیچیده‌تر کند. ماه گذشته توگندات که محرک اصلی اجرایی شدن این طرح شناخته می شود ایران را به سنگ اندازی در مسیر سیاست‌های بریتانیا متهم کرده بود.