شهر خبر

کویت در سال ۲۰۲۲ چه تعداد مهاجر را اخراج کرد؟

کویت در سال ۲۰۲۲ چه تعداد مهاجر را اخراج کرد؟

وزارت کشور کویت از اخراج ۳۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۲ خبر داد که غالبا اتباع هندی بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، وزارت کشور کویت از اخراج ۳۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۲ که غالبا اتباع هندی بودند، به دلیل ارتکاب جرائم و تخلفات گوناگون خبر داد.

منابع امنیتی کویتی اعلام کردند که این مهاجران عمدتا به دلیل مصرف مواد مخدر، درگیری، سرقت، تولید مشروبات الکلی، انقضای مدت اقامت و عدم رعایت قوانین کشور و بعضا به دلیل مصالح اجتماعی از کشور کویت اخراج شدند.

تعداد مردان اخراج شده ۱۷ هزار نفر و تعداد زنان ۱۳ هزار نفر بوده و از میان اخراج شدگان ۶۴۰۰ نفر از اتباع هندی، ۳۵۰۰ نفر از اتباع بنگلادشی و ۳۰۰۰ نفر از اتباع مصری بودند.

طبق قوانین کویت، یک فرد مقیم این کشور ممکن است با حکم دادگاه در پرونده های جنایی و یا با تصمیم وزارت کشور اخراج شود. در سپتامبر گذشته گزارش های رسمی کویت نشان داد جمعیت این کشور به ۴ میلیون و ۴۶۴ هزار نفر رسیده و ۸۷ درصد از آن را مهاجران تشکیل می دهند.

از آگوست ۲۰۱۷، کویت اقدامات زیادی برای بومی سازی مشاغل به منظور اجرای طرح کاهش تدریجی کارگران خارجی در بخش عمومی و جایگزینی آن ها با شهروندان کویتی ظرف مدت پنج سال آغاز کرده است. در ۹ سپتامبر ۲۰۲۱، دولت کویت کمیته ای را برای مطالعه سازوکارهای رسیدگی به موضوع جمعیت تشکیل داد و اعلام کرد هدفش دستیابی به ۷۰ درصد جمعیت کویتی و ۳۰ درصد مهاجر است.