شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان#اتهام#جاسوسی#برای#کدام#اتباع#خارجی#اثبات#شد؟

اتهام جاسوسی برای کدام اتباع خارجی اثبات شد؟

اتهام جاسوسی برای کدام اتباع خارجی اثبات شد؟

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده دو فرانسوی بازداشت شده گفت: در خصوص این پرونده که دو نفر فرانسوی به اتهام جاسوسی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور بازداشت شدند کیفرخواست صادر شده ولی منتج به صدور رای نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه  ۴۰ نفر اتباع دیگر در اغتشاشات اخیر بازداشت شده بودند گفت: نسبت به اتباع دیگر می دانید که بازداشت ها نسبت به برخی اتباع در موقعیت مکانی در کشور صورت گرفته و اتهامات مختلف اتباع اینگونه نیست که آن را مطرح کنیم اما این وعده را می دهیم نسبت به آخرین وضعیت همه اتباع که بازداشت شدند که  تعدادشان محدود است اطلاع رسانی شود. برخی در شهرستان ها بازداشت شدند.

وی ادامه داد: به طور مصداقی حادثه تروریستی حرم شاه چراغ را می توان نام برد. ۱۶ نفر در این پرونده که مربوط به حادثه تروریستی بود مورد پیگرد قضایی واقع شدند که تعداد ۵ نفر از آنها اتهامات محاربه و  افساد فی الارض و عضویت در گروه باغی و تروریستی داعش و اجتماع و تبانی را داشتند که  کیفرخواستشان صادر و به دادگاه صالح ارسال شده است.  یک نفر از آنها تبعه تاجیکستان و ۴ نفر تبعه افغانستان است و به پرونده یک نفر تاجیکستان رسیدگی شد و قرار موقوفی تعقیب صادر و برای ۴ نفر دیگر  قرار منع تعقیب صادر شده و دو قرار نهایی در دادسراست.