شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#بن سلمان#آل سعود

تلاش محمد بن سلمان برای تغییر هویت اسلامی عربستان

تلاش محمد بن سلمان برای تغییر هویت اسلامی عربستان

یک حساب کاربری مخالف آل سعود با اشاره بر تلاش محمد بن سلمان برای تغییر هویت اسلامی عربستان اعلام کرد که ولیعهد سعودی هشدارها را در خصوص خطرات این اقدام نادیده می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حساب کاربری مشهور « رجل دوله» در توئیتر که خود را فاش کننده اسرار حکام سعودی معرفی کرده، اعلام کرد که « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی هشدارها را در خصوص  تغییر هویت اسلامی عربستان نادیده می‌گیرد.

این حساب کاربری در توئیتی نوشت:« شهروندان سعودی از محمد بن سلمان به دلیل جنگی که علیه هویت عربستان به راه‌انداخته، ناراضی‌اند؛چرا که  وی اخلاق مردان و زنان جوانان سعودی را مورد هدف قرار گرفته است».

رجل الدوله تاکید کرد:« موضوع نارضایتی شهروندان از این وضعیت اخیرا به دیوان سلطنتی  آل سعود اعلام شده است؛ ولیعهد سعودی از آن مطلع شده؛اما دستور داده که نادیده گرفته شود و در این خصوص اقدامی صورت نگیرد».

اخیرا  « ترکی الشهوب» فعال سعودی با انتشار فیلمی از« ترکی آل‌شیخ» رئیس موسوم به اداره گردشگری عربستان که در آن ادعا می‌کند که جشن‌هایی که در عربستان برگزار می شود با موازین اسلام تعارضی ندارد، اعلام کرد: «ترکی آل شیخ مدعی است که به تعالیم دین و سنت‌ها و آداب ما متعهد  است! پس این جشنواره‌ها و این فساد اخلاقی در آنها چیست؟ آیا این نوع اداره حکومت  بر اساس خواسته  پیامبر (ص) است! آیا سرزمین وحی جای  انجام چنین اعمال و اقداماتی است؟

ولیعهد جوان عربستان سعودی، برنامه‌ها و اهدافی ضداسلامی را در عربستان سعودی دنبال می‌کند و به طرح‌های جنجالی بسیاری علیه اماکن اسلامی در عربستان ادامه می‌دهد.همانطور که اخیرا یک فعال رسانه‌ای سعودی از طرح ولیعهد عربستان سعودی برای تغییر آداب و رسوم اسلامی و تاریخی مرتبط با کوه «احد» خبر داد.

فعالان و کاربران سعودی طی سالهای اخیر  بارها در خصوص خطر شیوع فسق و فجور و فساد در سرزمین وحی هشدار داده و تأکید کرده‌اند که  آل سعود سعی می‌کند با برگزاری مجالس مختلط و پایکوبی ، هویت اسلامی جامعه عربستان را از بین ببرد.

 محمد بن سلمان با هدف ایجاد تغییرات فرهنگی و اجتماعی در جامعه، به زنان اجازه رانندگی و حضور در استادیوم‌های ورزشی داد. همچنین وی قدرت کمیته امر به معروف و نهی از منکر را کاهش داد. از سوی دیگر جشن‌های مختلط و مهمانی‌های را برگزار کرد، چیزی که پیش از این در عربستان ممنوع بود.

برگزاری این‌گونه جشن‌‌ها با انتقادات فراوانی همراه بوده است و بسیاری این اقدام ولیعهد سعودی را برای بهبود وجهه متزلزل خود در انظار بین‌المللی می‌دانند.

ولیعهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام‌زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطیبان مساجد مصادیق بارز این موضوع است. بسیاری از ناظران معتقدند که ادعای مقامات سعودی مبنی بر اینکه به دنبال آسایش و رفاه شهروندان سعودی هستند در چارچوب سیاست محمد بن سلمان در حذف هویت عربی و اسلامی از ملت عربستان به بهانه مبارزه با افراط گرایی صورت می‌گیرد.

آل سعود سرمایه‌های عظیم مالی را در بخش سرگرمی هزینه می‌کند تا جوانان سعودی را با سیاست‌های بی‌پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان گسترش دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد چهره ناقض حقوق و آزادی‌های بشر عربستان را از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.

معارضان بارها این گونه جشن‌ها را که با توجه خاص ولیعهد سعودی در راستای اهداف چشم‌انداز 2030 برگزار می‌شود را ابزاری برای دین‌زدایی در کشوری دانسته‌اند که میزبان مهم‌ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد.

مقامات سعودی برای جلوگیری از بروز موانع و مخالفت‌ها،  بسیاری از افراد را بازداشت می‌کند و بعد  از بازداشت منتقدان و مخالفان از خلال قانون‌هایی از جمله قانون «مبارزه با تروریسم» یا به اتهام توهین به پادشاه یا ولیعهد سعودی، آن‌ها را مجازات می‌کنند.

انتهای پیام/