شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس شورای اسلامی

در صحن مجلس مطرح شد؛

با تضعیف این مجلس نمی‌توانید مجلس آینده را تسخیر کنید

با تضعیف این مجلس نمی‌توانید مجلس آینده را تسخیر کنید

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره اداره صحن مجلس در دوره فعلی و مجلس قبل مطالبی از سوی دو تن از نمایندگان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۳ دی) مجلس شورای اسلامی، طی تذکر شفاهی، گفت: به نظر می‌رسد که مجلس سلیقه‌ای اداره می‌شود.

وی بیان کرد: بنده چندین سوال از وزرا دارم که مدت‌هاست در دستور کار صحن قرار نگرفته است. سوالی از وزیر ورزش داشتم که قرار بود که در دستورکار قرار گیرد اما هنوز در دستور نیامده است، همچنین سه سوال از وزیر صمت دارم که بیش از ۸ ماه از اعلام وصول آن می‌گذرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که باید آئین نامه مجلس را به نحوی اصلاح کرد که بخشی از آن باب میل هیأت رئیسه و بخشی از آن باب میل رئیس مجلس باشد. امروز آئین نامه مجلس شورای اسلامی زیر پا گذاشته می‌شود.

هیأت رئیسه هر جوری که می‌خواهد مجلس را اداره می‌کند

موسوی‌لارگانی ادامه داد: بعضاً شاهدیم زمانی که نمایندگان موافق و مخالف درباره موضوعی صحبت می‌کنند، رئیس مجلس شورای اسلامی بدون کسب اجازه وارد بحث شده و نظر خود را مطرح می‌کند. اگر رئیس قبلی مجلس به بحث‌ها ورود می‌کرد، از موافقین و مخالفین کسب اجازه می‌کرد. نمی‌شود هیأت رئیسه هر جوری که می‌خواهد مجلس را هدایت کند. قرار بود سه شنبه‌ها روز نظارتی باشد و چرا سوالات نمایندگان در دستور کار قرار نمی‌گیرد؟

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: قبلاً در روزهای سه شنبه دو سوال نمایندگان در دستورکار قرار می‌گرفت، اما تعدادی از نمایندگان اعتراض کردند که به خوبی سوال جا نمی‌افتد و قرار شد سوالات یک به یک در نوبت قرار گیرد. رئیس مجلس شورای اسلامی همواره سعی می‌کند بی طرف باشد، اما برخی جاها لازم است جهت تبیین موضوع توضیحاتی را ارائه کند.

برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب شد!

در ادامه جلسه، علی بابایی کارنامی در پاسخ به تذکر موسوی‌لارگانی، گفت: رئیس مجلس حق دارد در پاسخ به تذکر و اخطار نمایندگان اظهارنظر کند، برخی یادشان رفته که در مجالس قبلی برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب و علیه کارگران چه مصوباتی تنظیم شد.

وی با بیان اینکه به دلیل عملکرد مجالس قبلی امروز گرفتار مشکلاتی در کشور هستیم، افزود: نباید به رئیس مجلس انقلابی و هیأت رئیسه مجلس یازدهم غیرمنصفانه نقد شود. اجازه ندهید برخی با استفاده از ابزارهای خارج از مجلس و به بهانه جریان‌های سیاسی علیه مجلس یازدهم جفا کنند. منتقدان باید انصاف داشته باشند. رئیس مجلس چه زمانی گفت به چه کسی رأی دهید یا ندهید؟ رئیس جلسه حق دارد کار کارشناسی کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجالس گذشته بانک رفاه کارگران یک شبه به برخی از جریانات سیاسی واگذار شد. برخی یادشان رفته در برنامه دوم، سوم و چهارم توسعه مصوباتی علیه سرمایه‌های کشور به تصویب رسید و چه جنایاتی صورت گرفت. حال برخی به مجلس قبلی افتخار می‌کنند؟!

بابایی کارنامی گفت: مجلس یازدهم پرافتخارترین مجلس بوده و هم اکنون به رئیس، نایب رئیس و تمام ارکانش می‌بالد. ما باید درون مجلس بحث کارشناسی کنیم و نباید برخی افراد از بیرون مجلس خط بگیرند. ما اجازه نمی‌دهیم در کشور چنین کاری صورت گیرد. کور خوانده‌اند کسانی که با تضعیف مجلس می‌خواهند مجلس آینده را تسخیر کنند.