شهر خبر

هشدار روسیه درباره تهدیدات نظامی ژاپن

هشدار روسیه درباره تهدیدات نظامی ژاپن

ایسنا نوشت: معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو سیاست توکیو دال بر کنار گذاشتن توسعه صلح آمیز و مسالمت‌آمیز را چالشی جدی برای امنیت روسیه و به طور کلی منطقه آسیا-اقیانوس آرام می‌داند و هشدار می‌دهد که در صورت ادامه این روند، هیچ گزینه‌ای جز اتخاذ اقدامات متقابل به منظور مسدود کردن تهدیدات نظامی نخواهد داشت.

آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: ما به اجرای سریع کنار گذاشتن سیاست دیرینه توسعه صلح آمیز و مسالمت‌آمیز ژاپن توسط دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور و همچنین آغاز روند نظامی‌سازی سریع توجه داریم. از جمله اقدامات ملموس در راستای این سیاست ژاپن می‌توان به برگزاری مانورهای نظامی در مقیاس گسترده با مشارکت شرکای غیر منطقه‌ای در نزدیکی مرزهای روسیه، تصویب نسخه به‌روز شده اسناد در زمینه دفاعی و امنیتی با هدف ایجاد پتانسیل حمله و افزایش بی‌سابقه بودجه دفاعی اشاره کرد.

روسیه مرتبا موضع خود را در فضای عمومی و همچنین از طریق کانال‌های دیپلماتیک ابراز می‌کند.

رودنکو تاکید کرد: ما این اقدام توکیو را چالشی جدی برای امنیت روسیه و به طور کلی منطقه آسیا-اقیانوس آرام تلقی می‌کنیم. ما هشدار می‌دهیم که در صورت ادامه این روند، مجبور خواهیم شد اقدامات متقابل مناسبی را به منظور مسدود کردن تهدیدات نظامی علیه روسیه اتخاذ کنیم.

پیش‌تر شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی به نقل از منابع دولتی اعلام کرده بود که وزارت دفاع ژاپن قصد دارد تسلیحات مافوق صوت با برد ۱۰۰۰ کیلومتر را در جزیره هوکایدو واقع در شمال کشور و جزیره کیوشو واقع در جنوب غربی کشور مستقر کند.

311311