شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رزمایش#آمریکا#رئیس جمهور

بایدن مذاکره با کره جنوبی درباره رزمایش هسته ای را رد کرد

بایدن مذاکره با کره جنوبی درباره رزمایش هسته ای را رد کرد

رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن هم اکنون برگزاری رزمایش هسته ای مشترک با کره جنوبی را در دست بررسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور در حال حاضر مذاکره ای با کره جنوبی برای برگزاری رزمایش هسته ای مشترک ندارد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید پیرامون اینکه آیا ایالات متحده هم اکنون برگزاری تمرین هسته ای مشترک با کره جنوبی را بررسی می کند یا خیر، گفت: نه

این در حالی است که در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، «یون سوک‌یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که سئول در حال تدارک رزمایش هسته‌ای مشترک با آمریکاست.

رئیس‌جمهور کره جنوبی در این‌باره در گفت‌وگو با روزنامه «چوسون ایلبو» گفت: برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی، سئول برای انجام رزمایش‌های مشترک با مشارکت نیروهای هسته‌ای آمریکا، در حال گفت‌وگو با واشنگتن است.

به گفته یون سوک‌یول «ایده تأمین چتر هسته‌ای یا بازدارندگی گسترده آمریکا برای کره جنوبی، افکار عمومی کره جنوبی را راضی نمی‌کند. مفهوم چتر و بازدارندگی هسته‌ای در گذشته، نوعی آماده‌سازی علیه اتحاد جماهیر شوروی و چین بود؛ یعنی قبل از اینکه کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای شود.»

وی در ادامه افزود: آنچه ما به آن بازدارندگی گسترده می‌نامیم این بود که آمریکا به ما می‌گفت نگران نباشید، زیرا واشنگتن مواظب همه چیز است. اما اکنون سخت است که مردم‌مان را با این توجیهات قانع کنیم. و دولت آمریکا هم تا حدی این مسائل را درک می‌کند.

در سال ۲۰۲۲، کره شمالی تاکنون در کل بیش از ۳۰ آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. مقامات پیونگ‌یانگ تأکید دارند که آزمایش‌های موشکی آنها در پاسخ به تحریکات و تنش‌هایی است که آمریکا و کره جنوبی انجام می‌دهند.

واشنگتن و سئول اخیراً رزمایش مشترکی را در نزدیکی مرزهای کره شمالی انجام دادند که در بخشی از آن ژاپن نیز حضور داشت. مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته‌های اخیر بارها مدعی شدند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی آماده می‌شود. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون آزمایش اتمی انجام نداده است.