شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ونزوئلا#حال#گرفت

ونزوئلا هم حال ایران را گرفت

ونزوئلا آماده است و کاملا هم آماده است تا فرایند عادی سازی روابط دیپلماتیک، کنسولگری و سیاسی را با دولت کنونی آمریکا و دولت های بعدی این کشور برقرار کند.

ونزوئلا هم حال ایران را گرفت
اعتمادآنلاین |

مادورو در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ونزوئلا آماده است و کاملا هم آماده است تا فرایند عادی سازی روابط دیپلماتیک، کنسولگری و سیاسی را با دولت کنونی آمریکا و دولت های بعدی این کشور برقرار کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که دولتش «کاملا آماده» است تا روابطش را با آمریکا عادی سازی کند. روابط دو کشور از سال 2019 قطع شده است.

مادورو در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ونزوئلا آماده است و کاملا هم آماده است تا فرایند عادی سازی  روابط دیپلماتیک، کنسولگری و سیاسی را با دولت کنونی آمریکا و دولت های بعدی این کشور برقرار کند.

مادورو تأکید کرد: ما آماده مذاکرات در سطح بالا به منظور برقراری روابط بر اساس احترام هستیم.

وی در ادامه گفت که روابط با اتحادیه اروپا به شکل خوبی پیش می رود و «گفت وگوی همیشگی» با «جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برقرار است.

کاخ سفید در سال 2022 دو فرستاده به کارکاس فرستاد تا با دولت این کشور مذاکره کنند و بعد از   مذاکره دولت و مخالفان تحریم ها علیه ونزوئلا را کاهش داد و به شرکت نفتی غول پیکر شیفرون اجازه داد که تا شش ماه آینده در این کشور فعالیت کند.