شهر خبر

واکنش سردار سلیمانی به حمله انتحاری در سفارت ایران در دمشق/ گلرو: به کارگیری محور های فکری حاج قاسم جامعه را در مقابل فشارها و تهدیدها صیانت می کند

واکنش سردار سلیمانی به حمله انتحاری در سفارت ایران در دمشق/ گلرو: به کارگیری محور های فکری حاج قاسم جامعه را در مقابل فشارها و تهدیدها صیانت می کند

در یک جلسه ای که در یکی از اتاق های سفارت برگزارشده بود، خبر آمد سفارت شنود شده و گروه های تروریستی گفته اند که در سفارت جمهوری اسلامی فرد مهمی است که احتمالا مورد حمله انتحاری قرار بگیرید، این خبر را که به ایشان دادند ایشان با صلابت جلسه را ادامه دادند و توجه ای به این خبر نکردند که حاکی از آن است که ایشان برای جهاد و شهادت آماده بود.

عباس گلرو، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با شخصیت ملی و معنوی حاج قاسم گفت: سالروز شهادت سردار سپاه اسلام شهید سلیمانی را تسلیت می‌گویم. شهید سلیمانی در کلام مقام معظم رهبری به عنوان یک مکتب معرفی شد. با توجه به اینکه بنده به حکم وظیفه کاری در دو دهه در حوزه منطقه مقاومت در سوریه و لبنان حضور داشتم در آنجا به دلیل در هم تنیدگی دیپلماسی و میدان ارتباطاتی با نیروی قدس داشتیم و از نزدیک افتخار دیدن و آشناییت با شهید سلیمانی نصیب من شد. 

وی با اشاره به منش و رفتار وکردار حاج قاسم تصریح کرد: در جلسات متعددی با ایشان حاضر بودم، منش، رفتار و کردارِ کاری و اخلاقی و تعاملی ایشان را دیده ام و اینجا می شود  ارزش و معنای حقیقی فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند حاج قاسم یک مکتب بود را، فهمید.

گلرو بیان کرد: شهید سلیمانی به لحاظ کاری، کسی بود که فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تهدیدات را شناخت و در جهت یاری مظلومان و کسانی که مورد تهدید گروه های تروریستی قرار گرفته بودند شتافت. ویژه در سوریه و در عراق که روایت های بی شماری از رشادت های شهید سلیمانی نقل شده است که در چند سرفصل می شود اینها را تعریف کرد. یکی از اینها اخلاص بالای شهید حاج قاسم سلیمانی بود که توصیه ها و وصیت نامه ایشان گویای این است، مخصوصا به جوانان که تقویت ارتباط با توکل به خدا و ارتباط با ائمه معصومین و نماز شب را توصیه می کند.

وی در همین راستا ادامه داد: نکته دوم و بارز از شخصیت ایشان ساده زیستی و حضورش در میدان است، علیرغم تهدید جهانی قرار گرفتند وتمام سرویس های دشمن کار می کردند تا بتوانند رد ایشان را بزنند و به شهادت برسانند اما شهید سلیمانی در میدان ها حضور داشت در سوریه ، لبنان و آزادسازی و مناطق بیشماری که خودش به عنوان سرباز حضور دارد و این باعث دلگرمی است.

گلرو با بیان این جمله که حاج قاسم نشان دادند که یک فرمانده همیشه در میدان است، مطرح کرد: در یکی از مناطق عراق که طایفه ایزدی بیشتر آنجا بودند، چند ماه و چند روزه در محاصره بود که شهید سلیمانی از طریق هلی برد هوایی وارد می شوند و یک شور و شوقی در مردم ایجاد می شود و نشان می دهد که فرمانده همیشه برای کمک به مردم در میدان است. جنایت هایی که گروه تروریستی ایجاد کردند در سوریه عراق باید در تاریخ نوشته شود و واقعا دلخراش است.

نماینده مردم سمنان در رابطه با تاثیرگذاری حاج قاسم در بینش نظامی گروه های جهادی و نیروهای مسلح و ارتش های منطقه گفت:  مکتب فکری ایشان در بعد نظامی به عنوان یک منش کار توسط این نیروها به کار گرفته شده است. امروز ما آنچه نیاز داریم توجه به آن ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی است که یک شخصیت جذاب در عین حال مخلص و ارتباط با خدای متعال و شخصیت همگانی که همه ایشان را می پسندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: شهید سلیمانی به مسائل کلان امت اسلامی توجه داشتند و دلسوزی می کرد و امیدواریم که جوانان ما با تاسی کردن از مکتب حاج قاسم بتوانند راه ایشان را ادامه بدهند. هر کدام از اینها اگر یک محور از محورهای فکری حاج قاسم را بکار بگیرند جامعه ما می تواند در مقابل فشارها و تهدیدها خودش را صیانت کند و سلام می فرستیم به روح ایشان و ابومهدی و تمام همراهان ایشان در بغداد و در حمله تروریستی ها جان خود را از دست دادند و به ملکوت اعلی پیوستند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم با بیان خاطره ای از حاج قاسم گفت: یکی از خاطراتی که دارم این است که در نشست مشترک با مسئولین امنیتی و سیاسی سوریه که مهمان بودیم، ضیافت شامی بود و آنجا دیدم که سردار سلیمانی مختصر شامی میل کردند و سوال کردم که چرا شام نخوردید، در حالیکه از مهمانان به گرمی میزبانی می کردند گفتند شب ها معمولا شام نمی خورم و مهمانان سوری از ایشان سوال کردند شب را چگونه می گذرانند و بحث این بود که نیمه شب قبل از اذان پیاده روی می کنند و به کوه می روند و نماز شب می خوانند و  ازسحرخیزی و صبح زود به محل کار رفتن ایشان صحبت شد.

نماینده مردم سمنان با  ذکر یک خاطره دیگر از حاج قاسم افزود: در سوریه هم سردار سلیمانی بارها حضور داشتند ، علیرغم اینکه دمشق در حالت تهدید بود،  در یک جلسه ای که در یکی از اتاق های سفارت برگزارشده بود، خبر  آمد سفارت شنود شده و گروه های تروریستی گفته اند که در سفارت جمهوری اسلامی فرد مهمی است که احتمالا مورد حمله انتحاری قرار بگیرید، این خبر را که به ایشان دادند ایشان با صلابت جلسه را ادامه دادند و توجه ای به این خبر نکردند که حاکی از آن است که ایشان برای جهاد و شهادت آماده بود. 

انتهای پیام/