شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خانواده شهید

روایتی از نمونه گیری ژنتیکی از خانواده شهید سلیمانی +فیلم

روایتی از نمونه گیری ژنتیکی از خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی +فیلم

مدیر مرکز ژنتیک نور بیمارستان بقیة الله ماجرای نمونه گیری DNA از خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی را در زمان به شهادت رسیدن وی، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی میری، مدیر مرکز ژنتیک نور بیمارستان بقیة الله با اشاره به مراحل شناسایی پیکر شهید سلیمانی ، بیان داشت:‌ شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی خیلی حزن انگیز بود.

وی ادامه داد:‌صبح روز جمعه که این حادثه اتفاق افتاد ما موظف شدیم از خانواده این شهدا نمونه گیری کنیم و از همه اعضای خانواده‌ها نمونه گیری شد تا بتوانیم آزمایش DNA را در صورت لزوم انجام دهیم.

مدیر مرکز ژنتیک نور بیمارستان بقیة الله افزود:ما منتظر بودیم همان روز نمونه گیری انجام شود و تا پاسی از شب نمونه ژنتیکی بدست آمد و منتظر بودیم پروفایلهای ژنتیکی قطعات بدن مطهر شهدا به ما برسد.

میری تصریح کرد: اما مجبور شدیم خودمان مراجعه کنیم. در اهواز موضوع نمونه گیری روی قطعات بدن شهدا انجام شد و به سرعت نمونه گیری انجام شده و نمونه‌ها به مرکز ژنتیک نور ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت توانستیم با در اختیار داشتن پروفایل ژنتیکی خانواده‌ها و از طرفی کار کردن روی نمونه‌های بافتی که بدست آمده بود بتوانیم انطباق ژنتیکی را انجام دهیم و نهایت این قطعات به صورت کامل و تجمیع شده تقدیم خانواده شهدا شود.

منبع: فارس