شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#برزیل

یحیی دست بردار نیست | جانشین لوکادیا در پرسپولیس از برزیل می‌آید؟

یحیی دست بردار نیست | جانشین لوکادیا در پرسپولیس از برزیل می‌آید؟

صدآنلاین | یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس می‌خواهد یک مهاجم خارجی را جایگزین یورگن لوکادیا کند.

پرسپولیس بعد از مدت‌ها در تابستان امسال موفق شد یک مهاجم ششدانگ و رزومه دار خارجی به خدمت بگیرد تا مشکلات گلزنی این تیم حل شود. یورگن لوکادیای هلندی با سابقه بازی در لیگ هلند، آلمان و لیگ برتر انگلیس به پرسپولیس آمد و در ۹ بازی که برای این تیم انجام داد، موفق شد ۶ گل به ثمر برساند. لوکادیا آنقدر خوب بود که همه از او به عنوان آقای گل این فصل یاد می‌کردند.

لوکادیا حتی همین حالا هم که در لیگ حضور ندارد و در ۳ بازی گذشته پرسپولیس به میدان نرفته، با این حال آقای گل لیگ برتر است. هواداران پرسپولیس تازه دلخوش به گلزنی‌های لوکادیا بودند و داشتند با گل‌های او کیف می‌کردند که ناگهان این ستاره هلندی تصمیم به ترک ایران گرفت و قراردادش را با پرسپولیس به صورت یکطرفه فسخ کرد.

پرسپولیس که در تابستان در به در به دنبال جذب مهاجم بود، حالا دوباره باید به دنبال خرید یک مهاجم باشد تا او را جایگزین لوکادیا کند. در ترکیب فعلی پرسپولیس شیخ دیاباته، مهدی عبدی و حامد پاکدل به عنوان مهاجم تخصصی حضور دارند. دیاباته که مصدوم است و تا الان کلی از بازی‌های پرسپولیس را از دست داده و نتوانسته به تیمش کمک زیادی بکند. عبدی و پاکدل هم آنقدر ضعیف کار کردند که یحیی گل‌محمدی حاضر است تیمش را بدون مهاجم به زمین بفرستد ولی از این دو بازیکن در ترکیب اصلی استفاده نکند.

عبدی و پاکدل در این فصل هیچ گلی نزدند و بدترین کیفیت ممکن را از خودشان به نمایش گذاشتند. هر دو بازیکن جزو گزینه‌های خروج از پرسپولیس در نیم فصل هستند و احتمال اینکه حداقل یکی از آن‌ها از پرسپولیس جدا شود، بسیار زیاد است. عیسی آل کثیر که حدود یکسال است بازی نکرده و مصدوم بوده، به تازگی قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرده ولی در حال حاضر نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد که عیسی شرایط قبل از مصدومیتش را دارد و می‌تواند کار را برای پرسپولیس در بیاورد.

حامد پاکدل و مهدی عبدی

در واقع وضعیت آل کثیر درست مثل یک هندوانه سربسته است. بعد از جدایی لوکادیا از گزینه‌هایی مثل علیپور، مغانلو، زاهدی و ... به عنوان جانشین‌های احتمالی ستاره هلندی نام بردند ولی پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هیچکدام از این نفرات اولویت اصلی یحیی گل‌محمدی نیستند. یحیی مهاجمی در حد لوکادیا می‌خواهد و از مدیران پرسپولیس خواسته تلاششان را برای جذب یک مهاجم خارجی باکیفیت در نیم فصل انجام دهند.

طی چند هفته گذشته فیلم مهاجمان خارجی بسیار زیادی به دست یحیی گل‌محمدی رسیده ولی او هنوز انتخاب نهایی اش را انجام نداده است. یحیی می‌خواهد با وسواس زیاد این کار را انجام دهد تا بتواند جانشین لوکادیا هم مثل خودش باکیفیت باشد. لیگ سری آ و سری بی برزیل به تازگی به پایان رسیده و مهاجمان زیادی از این لیگ برزیل در دسترس هستند.

گل‌محمدی می‌خواهد از بین نفراتی که قابلیت جذب دارند، یک مهاجم را برای مذاکره به باشگاه معرفی کند و این اتفاق بعد از بازی مقابل نساجی خواهد افتاد. همچنین طی روزهای گذشته  چند مهاجم خوب آفریقایی هم به گل‌محمدی معرفی شدند که باشگاه پرسپولیس توانایی جذب آن‌ها را دارد. حال باید منتظر ماند و دید تصمیم نهایی گل‌محمدی چه خواهد بود و جانشین لوکادیا از برزیل می‌آید یا یک آفریقایی خواهد بود.

در همین ارتباط: عربستانی‌ها با پیشنهاد نجومی‌ستاره پرسپولیسی را هم وسوسه کردند/ سرخ‌ها به دنبال شکایت از باشگاه عربی