شهر خبر

معاون وزیر اقتصاد خبر داد؛

تزریق ۴۳ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری طی یک سال اخیر

تزریق ۴۳ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری طی یک سال اخیر

معاون وزیر اقتصاد گفت: طی یک سال اخیر حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان منابع بانکی و منابع تبصره ۱۸ به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در اقصی‌نقاط کشور تزریق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی قوامی در یک گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم در راستای مدیریت راهبردی و دسترسی آسان مردم به خدمات تلاش می‌کند که در این راستا موانع سرمایه‌گذاری از جمله مجوزها را برطرف و بیش از ۴ هزار مجوز فعالیت اقتصادی صادر کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر اقتصاد تبدیل منابع جاری کشور به جریان سرمایه‌گذاری در کشور را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و قدرتمند کردن ایران دانست و افزود: در این راستا، ۱۹ هزار میلیارد تومان از منابع هزینه‌ای جدول ۱۴ به جریان سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل شد و طی یک سال اخیر حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان منابع بانکی و منابع تبصره ۱۸ به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در اقصی‌نقاط کشور تزریق شد.

موافقت‌نامه تجاری ایران - سوریه در انتظار تصویب مجلس

وی یادآور شد: لایحه «پروتکل اصلاحی موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بر تبادل اطلاعات» در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه با هدف گسترش تجارت با عراق در دستور صحن مجلس است.

قوامی سیاست کلی ایران را تعمیق همکاری‌های اقتصادی با کشوهای هم‌جوار و همسایه به‌ویژه محور مقاومت عنوان کرد و گفت: ما موافقت‌نامه تجاری با کشور سوریه هم داریم که باید به تصویب مجلس هر دو کشور برسد.