شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

رئیس سازمان نظام پزشکی؛

۹۵ درصد پزشکان با تعرفه های غیر واقعی ویزیت می کنند

۹۵ درصد پزشکان با تعرفه های غیر واقعی ویزیت می کنند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه در کنار هر پزشک نمی توان یک پلیس قرار داد، گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد پزشکان بر اساس تعرفه های حداقلی که مطابق با قیمت تمام شده نیست، فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، به موضوع دریافت زیرمیزی پزشکان اشاره کرد و افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از ناهنجاری اجتماعی را فراهم و هوشمندسازی در دستور کار قرار گیرد و جرایم بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: تأمین زیرساخت‌ها وظیفه حاکمیت، قوای سه گانه، نهادهای نظارتی و معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها است و در تمامی حوزه‌ها به دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

رئیس زاده با یادآوری اینکه تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت واقعی محاسبه شود و این موضوع نص صریح قانون است، ادامه داد: تعرفه خدمات درمانی و تشخیصی باید بر اساس قیمت تمام شده لحاظ شود اما سال‌ها است این قانون اجرایی و عملیاتی نمی‌شود و در این رابطه می‌طلبد سامانه‌های نظارتی اصلاح شود و قوانین هم بازدارنده باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه دامن زدن رسانه‌ای به موضوع زیرمیزی پزشکان باید کنترل و مدیریت شود، گفت: تعداد پزشکانی که این جرم را مرتکب می‌شوند اندک است و ۹۰ تا ۹۵ درصد پزشکان بر اساس تعرفه‌های حداقلی که مطابق با قیمت تمام شده نیست، فعالیت می‌کنند و ممکن است مانند تمامی رشته‌ها ۵ درصد از پزشکان نیز تخلفاتی را مرتکب شوند. رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند به بحث زیرمیزی این قدر در رسانه‌ها دامن زده نشود زیرا رابطه اعتماد و قداست پزشکان و بیماران از بین می‌رود و مشکل را هم حل نمی‌کند.

وی یادآور شد: اگر به طور مداوم موضوع زیرمیزی در رسانه‌ها منتشر شود آیا مشکل حل می‌شود، بی شک حل نمی‌شود و جز خدشه دار کردن اعتبار جامعه پزشکی و ظلم به ۹۵ درصد پزشکان هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد. بنابراین می‌طلبد هیاهوی رسانه‌ای این موضوع کاهش یابد و به صورت زیرساختی این مشکل را حل کنیم که ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.