شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اورژانس#انگلیس

تاخیر در ارائه خدمات اورژانسی در انگلیس هفته‌ای ۵۰۰قربانی می‌گیرد

تاخیر در ارائه خدمات اورژانسی در انگلیس هفته‌ای ۵۰۰قربانی می‌گیرد

کالج سلطنتی پزشکی اورژانس انگلیس در گزارشی اعلام کرد که تاخیر در ارائه خدمات اورژانسی (ناشی از اعتصاب پرستاران)، هر هفته باعث مرگ بیش از ۵۰۰ نفر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دکتر آدریان بویل، رئیس کالج سلطنتی پزشکی اورژانس انگلیس می‌گوید که تاخیر بخش اورژانس بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران و ارائه خدمات اورژانسی، هر هفته به کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر می‌انجامد.

بر اساس داده‌های سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس، در ماه نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۳۸ هزار بیمار برای پذیرش شدن در واحدهای اورژانس، بیش از ۱۲ ساعت منتظر مانده‌اند؛ رقمی که در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۱، با افزایش حدود تقریباً سه برابری روبه‌رو شده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۴۶ نفر بود.

بویل با اشاره به اینکه ارقام ماه دسامبر هنوز منتشر نشده، گفت: چیزی که در حال حاضر از حیث انتظار طولانی بیماران و آسیب دیدگان برای پذیرش، شاهد آن هستیم، افزایش مرگ و میر است. فکر می‌کنیم هر هفته بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر به دلیل تاخیر و بروز مشکل در دریافت کمک‌های درمانی اضطراری، جان خود را از دست می‌دهند.

در حالی که بیمارستان‌ها معمولاً در فصل زمستان شلوغ‌ترند، پرستاران و کارکنان واحدهای اورژانس و آمبولانس انگلیس در زمستان سال ۲۰۲۲، دست به اعتصابات گسترده زدند و علاوه بر این، در هفته‌های اخیر شیوع آنفلوآنزا افزایش پیدا کرده است. بر اساس داده‌های خدمات بهداشت ملی انگلیس، در هفته منتهی به کریسمس، روزانه ۳ هزار و ۷۴۶ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا بستری شدند. این رقم در بازه مشابه سال گذشته، ۲ هزار و ۸۸ نفر بود.

در ادامه سیل اعتصابات گسترده در اصناف و اتحادیه‌های انگلیس، پرستاران نیز در واکنش به دستمزد پایین، در زمستان سال گذشته میلادی دست به اعتصاب زدند. گزارش‌ها حاکی از آن بود که کالج سلطنتی پرستاری (RCN) با بیش از ۳۰۰ هزار عضو موافق شرکت در اعتصاب، بزرگترین اعتصاب تاریخ خود را شاهد بوده است.