شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

دست‌های جادویی فوتبال ایران

دست‌های جادویی فوتبال ایران

دو دروازه‌بان جوان و آینده‌دار فوتبال ایران تا این لحظه پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا بیرانوند در هفته‌ای که گذشت، یکی از مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس بود و تجزیه و تحلیل‌های سایت متریکا که به ارزش گذاری فنی و آماری بازیکنان داخلی می‌پردازد، می‌گوید بیرانوند بهترین بازیکن لیگ برتر تا هفته چهاردهم مسابقات است.

در دیداری که پرسپولیس در سیرجان مهمان تیم مدعی گل گهر بود، بیرانوند اشتباه خط دفاعی تیمش را که منجر به اعلام پنالتی برای شاگردان قلعه نویی شد، مهار کرد. مهار شوت کاپیتان گل گهر در شرایطی رقم خورد که بیرانوند دقیقا مسیر ۴.۵ سال قبل در مهار پنالتی رونالدو را به همان سبک و سیاق همیشگی طی کرد و مانع ورود توپ به دروازه شد تا الهام‌بخش هم تیمی‌های خود شود و این عکس العمل با دو شوت عالی از عمری و اسدبیگی به گل‌های زیبا و برد ۶ امتیازی برای گل محمدی بدل شد.

اگر چه از بیرانوند به عنوان یکی از پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر یاد می‌شود اما در این فصل دو نفر بهتر از او عمل کرده‌اند؛ حبیب فرعباسی، دروازه‌بان جوان ذوب آهن و حسن پورحمیدی تا این لحظه پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان‌های مسابقات هستند که هر دو تنها ضربه پنالتی به سمت دروازه تیمشان را مهار کرده‌اند.

هر دو دروازه‌بان جوان و آینده‌دار فوتبال ایران تا این لحظه رکورد ۱۰۰ درصد مهار پنالتی را دارند و تیمشان هم در اهدای پنالتی به رقبا خساست به خرج داده‌اند.

با عبور از این دو نفر به علی محسن‌زاده از نفت مسجدسلیمان می‌رسیم که با ۷ بازی در این فصل، از ۲ پنالتی یکی را مهار کرده است. بیرانوند و فراهانی هم چنین عملکردی را در بیش از ۱۰ بازی به نمایش گذاشتند.

محمدرضا اخباری و محمد ناصری دیگر دروازه‌بان‌های پنالتی گیر این فصل هستند که از سه ضربه پنالتی، موفق به مهار یکی شده‌اند.

اما بدترین عملکرد لیگ برتر را سعید جلالی راد از نفت مسجدسلیمان داشته که هر ۴ پنالتی زده شده به سمت دروازه تیمش تبدیل به گل شده است. حامد لک، ایمان صادقی و احسان مرادیان هم هر دو باری که مقابل ضربات پنالتی قرار گرفته‌اند، ناکام بوده‌اند.

دست‌های جادویی فوتبال ایران

منبع: ایسنا