شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلودگی هوا#جدید#بارش باران#چهارشنبه

ورود سامانه بارشی جدید به کشور | کدام استان‌ها بارانی و برفی می‌شوند؟ | تداوم آلودگی هوا در این شهرها

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

سازمان هواشناسی کشور از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی همچنین ورود سامانه بارشی به کشور از روز چهارشنبه و بارش باران در تعدادی از مناطق خبر داد.

باران - تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه (۱۴ دی) ادامه خواهد داشت. چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس بارش باران و برف وزش باد شدید موقت و در استان‌های جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. 

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، این بارش‌ها به شکل برف و باران نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد. روز پنجشنبه گستره بارش‌ها به بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور کشیده می‌شود و  شدت بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور بیشتر خواهد شد. 

روز جمعه (۱۶ دی) نیز بارش پراکنده در نوار غربی کشور، مناطق جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس و تنگه هرمز چهارشنبه و پنجشنبه، دریای عمان سه‌شنبه و چهارشنبه مواج خواهند بود.

بنا بر این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۳ دی ) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۱۴ دی‌) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد و اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ دی) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین، و شهرکرد با دمای ۱۲- سردترین مرکز استان کشور است.