شهر خبر

حجت الاسلام شفیعی در گفتگو با مهر عنوان کرد؛

کاروان قرآنی در مسیر عاشقی

کاروان قرآنی در مسیر عاشقی

حجت الاسلام شفیعی گفت:کاروان قرآنی شهیدسلیمانی یکی از طرح‌هایی است که به‌مناسبت سومین سالروزشهادت ایشان به همت جامعه قرآنی کشور تشکیل شده و به اجرای ۱۵ برنامه و محفل انس با قرآن می پردازد.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای کاروان قرآنی شهید سلیمانی که در سومین سالگرد ایشان برگزار می‌شود گفت: کاروان قرآنی شهید سلیمانی یکی از طرح‌هایی است که به‌مناسبت دهه مقاومت و سومین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همت جامعه قرآنی کشور و کارگروه قرآنی ستاد بزرگداشت سومین سالروز با حضور چهره‌های قرآنی و قاریان مطرح کشور ازجمله مهدی غلام‌نژاد، حمیدرضا احمدی‌وفا، احمد ابوالقاسمی و اجرای هادی صلح‌جو تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همزمان با ایام شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی این کاروان در تعدادی از شهرهای کشور ازجمله تهران، کرمان، رابُر، اردکان، یزد، مشهد مقدس، نائین، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، بروجن، شهرکرد، آران‌وبیدگل و کاشان و همچنین کشورهای محور مقاومت محافل قرآنی را برگزار می‌کند.

حجت الاسلام شفیعی با تاکید بر اینکه در ویژه‌برنامه‌های کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی اجرای محافل انس با قرآن و شهدا در دستور کار است، افزود: بر همین اساس دیروز یکشنبه ۱۱ دی ماه از ساعت ۱۲ کاروان قرآنی در شهر اردکان و پادگان ولیعصر (عج) سپاه میزبان حضور یافت. بعد از این برنامه و در همان روز مسجد امیرالمؤمنین (ع) شهر اردکان از ساعت ۱۸ از کاروان قرآنی شهید سلیمانی و برنامه‌های آن استقبال کرد.

دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی امروز دوشنبه، ۱۲ دی‌ماه به استان یزد سفر کرده و در آستان امامزاده جعفر در ساعت ۱۲ به اجرای محافل انس با قرآن و شهدا می‌پردازد. مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی مقصد بعدی کاروان قرآنی است. این برنامه دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ساعت ۱۸ در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. همزمان با این برنامه دوشنبه، ۱۲ دی‌ماه از ساعت ۱۸ گروه دیگری از کاروان قرآنی در شهر نائین و آستان امامزاده سلطان سیدعلی (ع) اجرای برنامه خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه مقصد بعدی کاروان قرآنی خمینی‌شهر و دارالقرآن اهل بیت است گفت: این برنامه سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۲ برگزار می‌شود. همچنین این کاروان سه‌شنبه، ۱۳ دی ماه ساعت ۱۸ در نجف‌آباد حاضر شده و در یادمان شهدای این شهر به اجرای برنامه می‌پردازد. همزمان با این برنامه و در همین روز گروه دیگری از کاروان در کشورهای محور مقاومت به اجرای برنامه می‌پردازند.

شفیعی افزود: چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه ساعت ۱۲ کاروان قرآنی به بروجن می‌رسد و در مسجد جامع حاج کرامت این شهر اجرای محافل انس با قرآن خواهد داشت. در همین روز از ساعت ۱۸ کاروان به شهرکرد اعزام شده و در امامزادگان دو معصوم (ع) به اجرای محفل قرآنی می‌پردازد.

وی با اشاره به اجرای محفل انس با قرآن در پایگاه موشکی ۸۴۰ ارتش ادامه داد: کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی پنجشنبه، ۱۵ دی‌ماه در آران و بیدگل حضور خواهد داشت و ساعت ۱۲ در پایگاه موشکی ۸۴۰ ارتش این شهر به اجرای برنامه می‌پردازد. آخرین شهری که کاروان در آن حضور پیدا می‌کند، مشهد اردهال و آستان سلطان علی بن محمد باقر (ع) است که این برنامه نیز پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شفیعی در پایان با تاکید بر اینکه این برنامه‌ها از دیروز شنبه برپا شده است، گفت: رابر، قنات‌ملک (زادگاه شهید سلیمانی) و مسجد اهل بیت دیروز شنبه ۱۰ دی ماه میزبان کاروان قرآنی شهید سلیمانی و اجرای محافل انس با قرآن و شهدا بود.