شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال

معاون علمی رئیس جمهور: حمایت از نخبگان را از طریق اثربخشی و اشتغال آنان در پروژه های کلان ملی و پیشران دنبال می کنیم

معاون علمی رئیس جمهور: حمایت از نخبگان را از طریق اثربخشی و اشتغال آنان در پروژه های کلان ملی و پیشران دنبال می کنیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: بزرگترین حمایت از نخبگان این است که بتوانیم برای آنها از طریق پروژه های کلان ملی و پیشران، زمینه اشتغال و فرصت اثربخشی ایجاد کنیم.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره نخبگان اظهار داشت: نخبگانی که در حوزه انرژی هسته‌ای در شرایط سخت این حوزه فعالیت کردند و پای کشورشان ایستادند، بیدی نیستند که با هر بادی بلرزند بلکه این نخبگان مثل سرو بوده و قطعا در مسیر رفع مشکلات پای کشورشان هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از این نخبگان به دلیل مسائل پیش آمده در صنعت انرژی هسته‌ای و کم مهری های دوره گذشته از این حوزه جدا شدند اما شرکت هایی را در زمینه تجهیزات پزشکی و نفت تاسیس  کرده و محصولاتی را با دانش فنی حاصل از سانتریفیوژ و رادیو دارو تولید می کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه من به عنوان عضوی از دولت سیزدهم ایجاد فرصت اثربخشی بیشتر برای نخبگان است، تصریح کرد: ما به دنبال حمایت های قطره چکانی و موقتی از نخبگان نیستیم؛ بزرگترین حمایت از نخبگان آن است که بتوانیم از طریق پروژه های کلان ملی و پروژه های پیشران، زمینه اشتغال  و اثربخشی بیشتری برای آنها ایجاد کنیم.

دهقانی فیروزآبادی درباره فرصت اشتغال بیشتر برای نخبگان تصریح کرد: سالجاری برای حداقل هزار نفر از نخبگانی که علاوه بر ثبت نام در بنیاد نخبگان، اثربخشی و توانمندی های آنان ثابت شده فرصت اشتغال ایجاد کردیم و در دستگاه های اجرایی جذب شدند.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو در زمینه جذب نخبگان اعلام آمادگی کرده و سازمان امور اداری و استخدامی هم در این زمینه کمک می کند تا بتوانیم از نخبگان توانمند و میهن دوست کشورمان استفاده ثمربخش تری کنیم.

وی افزود: امروز وقت میهن دوستی نیست بلکه باید میهن پرست باشیم؛ باید برای رفع مشکلات کشور قدم های محکم و مستمر برداشت ؛ نباید برای اعتلای میهن خود لحظه ای درنگ کرد.

انتهای پیام/