شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#رییس جمهور

مکالمه تلفنی نتانیاهو با رییس جمهور اوکراین لو رفت/پاسخ منفی زلنسکی به یک درخواست!

کدخبر: ۵۴۵۷۹۵
طبق اعلام یک وبگاه آمریکایی، رییس جمهور اوکراین در مکالمه ای که با نخست وزیر اسرائیل داشته است، درخواست او برای مخالفت با قطعنامه ضداسرائیلی سازمان ملل را رد کرده است.
مکالمه تلفنی نتانیاهو با رییس جمهور اوکراین لو رفت/پاسخ منفی زلنسکی به یک درخواست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وبگاه آکسیوس در گزارشی که به یک منبع اوکراینی استناد کرده اعلام کرد نتانیاهو از زلنسکی خواسته است که به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه اشغال سرزمین فلسطین از سوی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) رای مخالف بدهد، اما زلنسکی به این بهانه که تل آویو هیچ گونه کمک تسلیحاتی به اوکراین نداشته، درخواست وی را قبول نکرده است.

بنابر اعلام وبگاه آکسیوس شامگاه جمعه نتانیاهو در تماس تلفنی با زلنسکی، پیشنهاد خود را مطرح کرده اما این درخواست مورد پذیرش رئیس جمهور اوکراین قرار نگرفته است.

بنابر این گزارش، زلنسکی در گفتگو با نتانیاهو از وی خواسته است که کابینه جدید رژیم صهیونیستی، سیاست ها در زمینه کمک به اوکراین را تغییر داده و با تجهیز ارتش اوکراین به سامانه های دفاع موشکی و پهپادهای جنگی موافقت نماید.

اما در مقابل نتانیاهو تعهدی به زلنسکی نداده و تنها گفته است که درخواست وی را در آینده بررسی خواهد کرد. در پاسخ به وی نیز رئیس جمهور اوکراین گفته است که علیه قطعنامه ضد اسرائیلی مجمع عمومی سازمان ملل، رای مخالف نخواهد داد.

گفتنی است قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی با رای مثبت ۸۷ کشور به تصویب رسید. در این رای گیری تنها ۲۴ رای مخالف داده شده و نمایندگان ۵۳ کشور نیز از اعلام رای امتناع ورزیدند.