شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرهنگ#حوزه

موانع راه‌اندازی کارگروه ارتقای فرهنگ سلامت بررسی شد

موانع راه‌اندازی کارگروه ارتقای فرهنگ سلامت بررسی شد

موانع و چالش‌های راه‌اندازی کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت طی نشستی با حضور صاحب‌نظران این حوزه برررسی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلسه بررسی موانع و چالش‌های راه‌اندازی کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت با حضور مجید امامی دبیر شورا، فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا یعقوبی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی و و صاحب‌نظران این حوزه تشکیل شد.

در این نشست، امامی طی سخنانی راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی را مهم معرفی کرد و گفت: در دوره فعلی همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی و رسیدن به یک نقشه راه اساسی و به تبع آن تقسیم کار و توزیع منابع از اولویت‌های اقدامات شورای فرهنگ عمومی کشور است و در همین راستا تمام تلاش خود را برای هموار کردن مسیر کارگروه‌های تخصصی به کار خواهیم بست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: شوراهای فرهنگ عمومی در 31 استان و 460 شهرستان، ظرفیت بسیار خوبی برای رسیدن به این هم‌افزایی و همدلی است و با استفاده بهینه از این ظرفیت بزرگ فرهنگی می‌توان اتفاقات خوبی را در کشور رقم زد.

او خاطرنشان کرد: کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت با هدف تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جامعه و به منظور دستیابی به جامعه‌های برخوردار از سواد سلامت کافی و متعهد به فرهنگ سلامت و سبک زندگی ایران- اسلامی طی یک ماه آینده با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی خواهد شد و اعضای اصلی و حقیقی این کار گروه مشخص و احکام خود از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور را دریافت خواهند کرد.

سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت در جلسه 707 شورای فرهنگ عمومی کشور در تاریخ 9/5/97 تصویب و جهت راه‌اندازی کارگروه ارتقای فرهنگ سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/