شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیروت

جزئیات حادثه امنیتی فرودگاه بیروت/ عاملان تیراندازی شناسایی شدند

جزئیات حادثه امنیتی فرودگاه بیروت/ عاملان تیراندازی شناسایی شدند

سازمان امنیت عمومی لبنان جزئیات تیراندازی در فرودگاه بین المللی بیروت را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه النشره، سازمان امنیت عمومی لبنان جزئیات تیراندازی در فرودگاه بین المللی بیروت را اعلام کرد.

بنابر اعلام این نهاد امنیتی، این تیراندازی از سوی برخی افراد ناشناس در مراسم جشن سال نو میلادی انجام شده است که طی آن چندین گلوله به دو فروند هواپیما در فرودگاه بین المللی بیروت اصابت کرده است.

سازمان امنیت عمومی لبنان اعلام کرده است که شب گذشته علاوه بر تیراندازی در اطراف فرودگاه بیروت، حوادث تیراندازی مشابهی در نقاط مختلف لبنان نیز در مراسم های آغاز سال نو میلادی رخ داده است که در نتیجه آن تاکنون هویت ۱۱۶ نفر شناسایی شده است.

بنابراین گزارش، در این تیراندازی ها که به صورت سنتی در لبنان در آغاز سال نو و دیگر جشن ها انجام می شود، سه نفر زخمی شده اند.

سازمان امنیت عمومی لبنان تاکید کرده است که با این پدیده غیر متمدنانه که موجب آسیب جانی و مالی شهروندان لبنانی می شود به شدت برخورد خواهد کرد.

این در حالی است که ساعاتی پیش رسانه های لبنانی از تیراندازی به سوی دو هواپیما در فرودگاه بین المللی بیروت خبر داده بودند.

شبکه لبنانی «الجدید» امروز یکشنبه اعلام کرد که دو هواپیمای ایرباس A۳۲۱Neo متعلق به خطوط هوایی خاورمیانه – خطوط هواپیمایی لبنان در حالی که در فرودگاه بین‌المللی بیروت در حال فرود بودند، هدف تیراندازی قرار گرفته اند.