شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#عراق#ارتش عراق

هلاکت ۳۱۱ داعشی در عراق طی سال ۲۰۲۲

هلاکت ۳۱۱ داعشی در عراق طی سال ۲۰۲۲

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق شمار عناصر داعشی که در سال ۲۰۲۲ در مناطق مختلف این کشور کشته شده اند را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای، شمار عناصر داعشی که در سال ۲۰۲۲ در مناطق مختلف این کشور کشته شده اند، را اعلام کرد.

تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق در این باره گفت: در سال ۲۰۲۲ نیروهای مسلح عراقی در مجموع ۳۱۱ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم عراق در مبارزه با تروریسم در سال گذشته میلادی، افزود: از بین تلفات داعش ۲۱۳ نفر در عملیات نیروی هوایی ارتش عراق و ۹۸ نفر در دیگر عملیات ها کشته شده اند.

الخفاجی تاکید کرد: اکثر افرادی که در این عملیات ها به هلاکت رسیده اند، از فرماندهان مهم گروه تروریستی داعش بوده اند که با کشته شدن آنها ضربات سختی به این گروه تروریستی وارد آمده و ساختار رهبری و فرماندهی آنها از بین رفته است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق تاکید کرد: در سال ۲۰۲۲ نیروهای مسلح عراق توانستند سیطره امنیتی کاملی بر مرزهای مشترک عراق و سوریه پیدا کرده و از عملیات نفوذ به مرزهای این کشور جلوگیری کنند، مساله ای که کمک رسانی به گروه های تروریستی را با مشکل جدی مواجه کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش دوره های آموزشی و روند تسلیح و تجهیز ارتش عراق، در سال ۲۰۲۳ شکاف های امنیتی در نقاط مختلف این کشور کاملاً برطرف شود.