شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آلودگی هوا#چهارشنبه

افزایش آلودگی هوا تا حد «بسیار ناسالم» در تهران و این شهر/ پیش بینی وضعیت هوا تا چهارشنبه

افزایش آلودگی هوا تا حد «بسیار ناسالم» در تهران و این شهر/ پیش بینی وضعیت هوا تا چهارشنبه

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و سکون جوی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و کرج تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد و بر ضرورت خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از پایداری جو همراه با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از روز یکشنبه تا چهارشنبه (۱۱ تا ۱۴ دی) در تهران و کرج خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا از یکشنبه تا چهارشنبه (۱۱ تا ۱۴ دی) خبر داد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در اراک، یزد، اصفهان، اهواز، سه‌شنبه در اراک ،اصفهان ،اهواز، تبریز، یزد، سمنان و مشهد و چهارشنبه نیز دراراک ،اصفهان، یزد، سمنان، مشهد پیش‌بینی می‌شود.

دراثر این شرایط جوی افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها دور از انتظار نیست.

برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات مرتبط با این شرایط جوی مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.