شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان#چهارشنبه#بارش#جدید

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

خوزستان از روز چهارشنبه بارانی می‌شود/ انتظار بارش ۱۰۰ میلی متری

خوزستان از روز چهارشنبه بارانی می‌شود/ انتظار بارش ۱۰۰ میلی متری

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه جدید بارشی از اوایل روز چهارشنبه استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اوایل روز چهارشنبه پدیده غالب مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در اغلب مناطق خوزستان و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شمال خلیج فارس تا روز دوشنبه نیمه مواج است، عنوان کرد: همچنین تا اواسط هفته یخ زدگی سطح زمین بویژه در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد: سامانه جدید بارشی از اوایل روز چهارشنبه استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تا اواخر روز جمعه برای اغلب نقاط استان رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف همراه با وزش باد متوسط تا شدید پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری همچنین با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: تقویت و ورود سامانه بارشی فراگیر و رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان (هسته‌های بارشی بالای ۱۰۰ میلی متر در ارتفاعات شمالی و شرقی) از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه در اغلب نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و جنوب شرقی، مرکزی و بارش برف در ارتفاعات استان قابل انتظار است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته شوش با ۲۰.۸ و ایذه با ۰.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند و در همین مدت نیز حداکثر دمای اهواز به ۱۹.۷ و حداقل به ۶.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.