شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#تهران#بورس تهران

پیش‌بینی روند بورس با شروع سال جدید میلادی

پیش‌بینی روند بورس با شروع سال جدید میلادی

بورس تهران در روز یکشنبه همچنان در مدار منفی دنبال شد اما مقداری از فشار عرضه‌ها کاسته شد. شاخص کل با افت ۲۶،۱۲۱ واحدی (معادل ۱.۶۴ درصد) از ابرکانال ۱‌.۶ میلیون واحدی فاصله‌اش افزایش یافت و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی را در پایان روز معاملاتی گذشته ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط بهتری داشت و با افت ۰.۹۹ درصدی همراه شد.  ارزش معاملات خرد سهام نیز به کانال ۸ هزار میلیارد تومانی سقوط کرد و در نهایت عدد ۸،۱۸۱ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها خودرو، خگستر و وسدید بیشترین ارزش معاملات را داشتند.  در روز یکشنبه خروج پول اشخاص حقیقی از بازار سهام را شاهد بودیم و حدود ۸۴۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در برنامه زنگ پایان امروز در بخش اول میزبان مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه بودیم و به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کلیت بازار سهام پرداختیم. در این برنامه تاثیر سیاست‌های پولی بانک مرکزی بر بورس تهران و پتانسیل بازار برای بازگشت به مدار صعودی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بخش دوم برنامه نیز با توجه به نزدیک شدن به شروع سال ۲۰۲۳ همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل روندها و تحولات بازارهای جهانی در یک سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و روند آتی احتمالی کامودیتی‌ها ترسیم شد.