شهر خبر

شروط تازه شورای شهر برای تاکسی‌های اینترنتی + جزئیات

شروط تازه شورای شهر برای تاکسی‌های اینترنتی + جزئیات

ایسنا: مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، درباره نوع خودروهایی که باید به عنوان تاکسی در حمل و نقل عمومی شهر تهران مورد استفاده قرار بگیرد نیز گفت: نوع خودروهای تاکسی هنوز مشخص نشده اما اعلام کرده‌اند که از خودروهای داخلی استفاده کنیم. البته ما پیشنهاد خودروی خارجی را داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم همانطور که می‌تواند خودروی خارجی وارد شود می‌تواند خودروی تاکسی خارجی نیز مورد استفاده قرار گیرد. لذا هم می‌توان از خودروی داخلی و هم از خودروی خارجی برای تاکسی استفاده شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:‌ راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرده راننده‌های اسنپ، راننده‌های داخل شهر هستند و شناسایی‌ها و آزمایشات لازم برای خارج از شهر و رانندگی آنها در بیرون شهر انجام نشده است. لذا آمادگی خودشان و ماشین‌شان برای سفر خارج از شهر احراز نشده و ممکن است این صلاحیت را نداشته باشند. لذا هم به دلیل بحث‌های امنیتی و هم موضوع ایمنی این مسئله مطرح شده است.

وی تاکید کرد: ایمنی اتومبیل، راننده و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این خودروها می‌خواهند سفر خارج از شهر نیز داشته باشند باید ابتدا اجازه و مجوز لازم را دریافت کنند که این اجازه نیز به آنها داده می‌شود تا نسبت به سفرهای خارج از شهر نیز اقدام کنند.