شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#قائم#وزیر علوم

قائم مقام وزیر علوم: اعلام آمادگی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی

قائم مقام وزیر علوم: اعلام آمادگی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در پی محدودیت تحصیل برای دانشجویان دختر افغانستان، تعدادی از دانشگاه‌های ایران برای پذیرش بانوان افغانی تا زمان رفع این محدودیت اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در پی محدودیت تحصیل برای دانشجویان دختر افغانستان، تعدادی از دانشگاه‌های ایران همچون دانشگاه الزهرا (س) در تهران، دانشگاه کوثر بجنورد و دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برای پذیرش بانوان افغانی تا زمان رفع این محدودیت اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: دانشگاه الزهرا (س) تا ظرفیت 50 نفر آمادگی پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی را دارد و در صورت تأمین خوابگاه، امکان افزایش ظرفیت نیز فراهم است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: همچنین دانشگاه کوثر بجنورد به عنوان یکی از دانشگاه‌های تک جنسیتی مختص بانوان که در شرق کشور و استان خراسان شمالی قرار دارد نیز اعلام آمادگی کرده است که از دانشجویان افغانستانی برای تحصیل در این دانشگاه پذیرش کند.

حدادی‌اصل افزود: دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علی‌ها در استان قم نیز آمادگی خود را برای پذیرش 300 دانشجو به صورت حضوری و هزار دانشجو به صورت مجازی اعلام نموده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تصریح کرد: پذیرش داوطلبان افغانی به صورت مجازی و در حد محدودی به صورت حضوری خواهد بود.

انتهای پیام/