شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

شوک ناگهانی به ۵ ملی پوش فوتبال ایران

شوک ناگهانی به ۵ ملی پوش فوتبال ایران/ خداحافظی اجباری از تیم ملی با پیشنهاد خبرساز!

چند بازیکن تیم ملی باید آرزو کنند کارلوس در ایران ماندگار شود، وگرنه آینده غبارآلودی خواهند داشت. به تعبیر سرراست‌تر، جدایی احتمالی او شوکی برای بازنشسته‌ها خواهد بود!

به گزارش مشرق، اغراق نیست اگر بگوییم ایجنت کارلوس کی‌روش یکی از بهترین دلال‌های تاریخ فوتبال جهان است! روشن نیست چطور مردی که کارنامه چند دهه‌ای مربیگری‌اش عاری از هر افتخار قابل لمسی است، همچنان در ۷۰سالگی می‌تواند مشتری داشته باشد! هر چه هست، اما کی‌روش بعد از ناکامی‌های سریالی در کلمبیا، مصر و ایران که او را به یک سوژه فان در رسانه‌های بین‌المللی تبدیل کرد، همچنان در بازار مورد توجه است و حالا زمزمه‌های حضور او روی نیمکت تیم ملی قطر به گوش می‌رسد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گفته می‌شد فدراسیون فوتبال هم به برخی دلایل بی‌میل نیست قرارداد کی‌روش را تمدید کند. در لحظه تنظیم این مطلب هنوز نمی‌دانیم سرنوشت مربی پرتغالی چه خواهد بود، اما دست‌کم چند بازیکن تیم ملی باید آرزو کنند کارلوس در ایران ماندگار شود، وگرنه آینده غبارآلودی خواهند داشت. به تعبیر سرراست‌تر، جدایی احتمالی او شوکی برای بازنشسته‌ها خواهد بود!

احسان حاج‌صفی

هیچ‌کس نمی‌تواند مطمئن باشد که اگر تیم ملی با دراگان اسکوچیچ به جام‌جهانی می‌رفت، احسان حاج‌صفی ۳۲ساله مسافر قطر می‌شد یا نه. اتفاقا کفه ترازو بیشتر به سمت عدم‌حضور این بازیکن در جام‌جهانی سنگینی می‌کرد، اما کی‌روش آمد و همه معادلات را به هم ریخت. کاپیتان تیم ملی ازجمله بازیکنان محبوب او به شمار می‌رود و درصورتی که قرار به ادامه حضور کارلوس در تیم ملی باشد، حاج‌صفی دست‌کم در جام ملت‌های آسیا از شانس بالایی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی برخوردار خواهد بود. اگر کی‌روش برود، شاید دوران حضور حاج‌صفی در تیم ملی هم همین‌جا به پایان برسد.

امید ابراهیمی

هیچ تردیدی وجود ندارد که اگر امید ابراهیمی مصدوم نمی‌شد، همراه تیم ملی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌رفت. حتی احتمال اینکه او در این مسابقات فرصت بازی پیدا می‌کرد هم وجود داشت، همانطور که امید در جام‌جهانی قبلی فیکس بود. حالا هم اگر کی‌روش بماند، هیچ بعید نیست ابراهیمی ۳۵ساله را لااقل با خودش به جام ملت‌های آسیا ببرد. مربی پرتغالی همیشه نشان داده اعتماد زیادی به این بازیکن دارد.

کریم انصاری‌فرد

درصورتی که هر کسی غیر از کی‌روش هدایت تیم ملی را به‌دست بگیرد، احتمالا کریم انصاری‌فرد ۳۳ساله باید آماده خداحافظی با این تیم شود. او مدت‌هاست که حضور تقریبا تشریفاتی در تیم ملی دارد و در حوزه باشگاهی هم وضعیتش چنان نیست که کادرفنی تیم ملی را وسوسه کند. با این شرایط، او از بازندگان بزرگ جدایی کی‌روش خواهد بود.

رامین رضاییان

برخلاف اغلب نفرات این فهرست، رامین رضاییان هنوز بازیکن باکیفیتی است و انتخاب او از جنبه فنی نمی‌تواند چندان بحث‌برانگیز باشد، اما به‌طور کلی حواشی رامین طوری است که در سال‌های اخیر مربیان زیادی قید استفاده از او را زده‌اند. کی‌روش جزو این دسته از مربیان نبود و قطعا اگر بماند رضاییان را با خودش به جام ملت‌های آسیا در قطر خواهد برد. در مورد مربی بعدی، هیچ تضمینی وجود ندارد.

وحید امیری

اسم او را باید با احتیاط بنویسیم. اگرچه وحید امیری ۳۴ساله ازجمله بازیکنان مورد علاقه کی‌روش است، اما او به شکل غریبی در جام‌جهانی اخیر یک دقیقه هم به میدان نرفت که البته می‌تواند به‌دلیل مصدومیت طولانی‌اش بوده باشد. در هر صورت امیری هم اگر کی‌روش بماند، شانس بیشتری برای همراهی تیم ملی در جام ملت‌ها خواهد داشت، اما اگر یک مربی جسور با قدرت ریسک بالا و علاقه‌مند به همکاری با جوانان روی نیمکت تیم ملی بنشیند، شاید امیری هم باید با این مجموعه وداع کند.

منبع: همشهری