شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#پاریس#رئیس جمهور

فرانسه وعده تداوم حمایت از اوکراین را داد

فرانسه وعده تداوم حمایت از اوکراین را داد

رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی، گفت که پاریس به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی، از تداوم حمایت از اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه در این اظهارات گفت که پاریس به تداوم حمایت ثابت از اوکراین «تا زمان پیروزی» متعهد است.

ماکرون افزود: ما در سال‌های آینده همواره در کنار شما خواهیم بود و تا زمان پیروزی به شما کمک خواهیم کرد. ما با تکیه بر فرانسه و اروپا، جهانی عادلانه و پایدار را خواهیم خواست.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه در آخرین سخنرانی خود در سال ۲۰۲۲ این سال را سالی توأم با رویدادهای محوری دانست که در پرتو آن زمینه سازی برای آینده و استقلال روسیه شکل گرفت. استقلالی که روسیه امروز برای آن می جنگد.

رئیس جمهور روسیه در خصوص بحران در اوکراین و عملیات نظامی این کشور گفت که کشورهای غربی سالهاست که به روسیه از اهداف صلح آمیز خود اطمینان دادند، اما در واقع آنها از نئونازی‌ها حمایت کردند.

پوتین یادآور شد که کشورهای غرب از مردم اوکراین برای تجزیه روسیه و تضعیف آن بهره می‌گیرند، با این حال روسیه هرگز اجازه این کار را نخواهد داد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.