شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حسن یزدانی#کشتی آزاد

کاوه: کدام مربی عاقلی از حسن یزدانی می‌گذرد؟/ بازگشت قاسم‌پور به ۸۶ کیلو غیرممکن است

کاوه: کدام مربی عاقلی از حسن یزدانی می‌گذرد؟/ بازگشت قاسم‌پور به 86 کیلو غیرممکن است

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد می‌گوید آنهایی که حرف از حذف حسن یزدانی می‌زنند، به دنبال برهم زدن آرامش این کشتی‌گیر هستند و هیچ مربی عاقلی از او نخواهد گذشت.

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی کشتی جوانان تهران اظهار داشت: کشتی جوانان تهران را از نزدیک در قرچک دیدم، در کنار میزبانی خوب قرچکی‌ها و پای کار آمدن مسئولان، از نظر کیفی باید بگویم تهران دیگر کشتی‌گیر ندارد. وضع کشتی تهران خراب است. باید خیلی بیشتر از این روی فعالیت باشگاه‌ها کار شود و در بحث آموزش و مربیان بیشتر کار کنیم تا بتوانیم بچه‌های بیشتری را جذب کنیم. متأسفانه این روزها اکثر باشگاه‌ها کَمیتی شدند و کیفیتی در آنها عاید کشتی نمی‌شود.

وی افزود: شاید حرف خوبی نباشد اما روزی علیرضا دبیر گفت که خیلی از مربیان کاسب شده‌اند، و این وضعیت را ما در کشتی تهران شاهد هستیم که بخش زیادی از مربیان در تهران صرفاً دنبال درآمدزایی هستند تا اینکه کشتی را بالا ببرند. یادمان هست در گذشته چه مربیانی بودند که هیچ پولی از کشتی نمی‌گرفتند و حقوق‌شان از جای دیگر بود. آنها کارشان را روی تشک و سالن تمرین انجام می‌دادند. آنها دیگر نیستند و کیفیت کشتی ما واقعاً پایین آمده است. کشتی‌های انتخابی تهران را دیدم و این برایم خیلی ناراحت کننده بود که کشتی استان از نظر کیفیتی اینقدر پایین آمده است.

کاوه با تأکید بر اینکه در امر پشتوانه‌سازی در کشتی پایتخت دچار خلاء شده‌ایم، گفت: اگر بگوییم در آینده نمی‌توانیم خوب و مدعی باشیم حرف گزافی نیست. در همین انتخابی جوانان، کشتی‌گیری را ندیدم که بگویم او می‌تواند در تیم ملی جوانان مدعی شده و بعداً در رده سنی بزرگسالان حرف برای گفتن داشته باشد. چنین کشتی‌گیری به چشم من نخورد و اینها جزو مشکلات کشتی تهران است.

مدیر تیم‌های ملی در واکنش به ادعای حذف حسن یزدانی از سوی کادرفنی تیم ملی و بازگشت کامران قاسم‌پور به وزن 86 کیلوگرم به تسنیم گفت: یکسری هستند که عمداً چنین تفکری را وارد کشتی می‌کنند، وگرنه کدام مربی عاقلی از کشتی‌گیری مثل حسن یزدانی می‌گذرد؟ اینکه بگوییم چون کامران قاسم‌پور را در 97 کیلوگرم امتحان کردند و باخته و به همین دلیل قرار است او را به 86 کیلوگرم برگردانند، غیرممکن است. چنین موضوعی اصلاً در ذهن کادرفنی نیست و هر کسی که خوب باشد، در هر وزنی صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد، خصوصاً کسی مثل حسن یزدانی که کشتی‌گیر تاپ ایران که نه، جهان است.

کاوه تأکید کرد: عده‌ای این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند که فضا را آلوده کنند، این حرف‌ها هم در حقیقت علیه کادرفنی تیم ملی نیست. به نظر من آنهایی که این بحث‌ها را می‌گویند، کارشان علیه حسن یزدانی است و اگر یزدانی هم بخواهد سمت این قضایا و این فکرها برود، درواقع آرامشش بر هم می‌خورد. آنها فکر این نیستند کادرفنی را خراب کنند، در واقع با ذهن و روان حسن یزدانی بازی می‌کنند و او باید بیشتر از همه مراقب باشد. آنها که این صحبت‌ها را می‌کنند دوست یزدانی نیستند و قویاً می‌گویم اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و سناریویی برای حذف کسی نوشته نشده است.

وی همچنین جام باشگاه‌های جهان را در آستانه لغو دانست و در این‌باره گفت: باید منابع مالی برگزاری این رقابت‌ها تامین می‌شد که مسابقه‌ای برگزار شود. ظاهراً تیم‌ها خیلی استقبال نکردند و خیلی از بچه‌ها هم طبق چرخه باید کشتی بگیرند.

انتهای پیام/