شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#انسانی#دوستانه#آتش#آتش بس#مذاکره

سخنگوی انصارالله یمن:

همواره درپی آتش بس انسان دوستانه وتفکیک مسائل انسانی ازبقیه بودیم

همواره درپی آتش بس انسان دوستانه وتفکیک مسائل انسانی ازبقیه بودیم

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله مهمترین دستاوردهای سال ۲۰۲۲ میلادی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله از آتش بسی که به پایان بحران فرآورده های نفتی در یمن منجر گردید، به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای سال ۲۰۲۲ یاد کرد.

بر اساس این گزارش، محمد عبدالسلام در گفتگو با المسیره افزود: گشودن فرودگاه ها گشایشی برای بیماران، تجار و مسافران بود. ما در سال ۲۰۲۲ معادله مهمی را در چارچوب مبارزه نظامی شامل پیشروی در جبهه ها و هدف قرار دادن عمق سعودی و امارات تثبیت کردیم. جبهه داخلی طی سال گذشته به شکل بهتری با انسجام همراه شد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته معادله جدیدی در اوضاع انسانی مطرح شد و آن پرداخت حقوق ها و جلوگیری از غارت نفت و گاز یمن بود. در سال گذشته مطالبات مردم برای خروج نیروهای اشغالگر و همچنین ضعیف کردن مواضع بین المللی در حمایت از متجاوزان تداوم داشت. رهبری در صنعا علیرغم شرایط دشواری که یمن با آن مواجه است نقش بزرگی در اداره امور کشور دارد.

عبدالسلام گفت: سال گذشته از لحاظ اوضاع داخلی از بهترین سال هایی بود که مردم ما سپری کردند. وضعیت خوبی از لحاظ ثبات امنیتی و خدمات رسانی به مردم با امکاناتی که دولت نجات ملی در اختیار دارد، برقرار است.

وی تصریح کرد: در پی همبستگی جامعه، دشمن با ناکامی بزرگی مواجه شد و رژه های نظامی ثابت کرد که یمن در وضعیت پیشرفته ای در دفاع از خود و قدرت بازدارندگی قرار دارد. ما همواره خواستار ایجاد آتش بس انسان دوستانه و جدا کردن مسائل انسانی از سیاسی و نظامی بودیم اما آنها تنها پس از دریافت ضربات دردناک مطالبات ما را پذیرفتند.