شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#امور خارجه#وزیر امور خارجه

افزایش همکاری‌های ترانزیتی محور گفتگوی وزیر امور خارجه ایران و همتای آذربایجانی خود

افزایش همکاری‌های ترانزیتی محور گفتگوی وزیر امور خارجه ایران و همتای آذربایجانی خود

حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه پیش از ظهر امروز در گفتگوی تلفنی با جیحون بایرامف وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان، درباره مهمترین موضوعات روابط دوجانبه و منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی آغاز سال نوی میلادی را به دولت و ملت آذربایجان تبریگ گفت و ابراز امیدواری کرد مناسبات فی‌مابین در سال جدید شاهد توسعه همکاری ها در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی باشد.

امیرعبداللهیان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری های ترانزیتی و حمل و نقلی دو کشور اعلام کرد: همکاری ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت را باید افزایش دهیم و همچنین آماده افزایش مبادلات تجاری دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه، تاکید کرد: با اتخاذ رویکردهای مثبت می توان مشکلات منطقه را توسط کشورهای منطقه به خوبی حل و فصل کرد. 

تشکیل کارگروههایی با موضوع فعالیت های رسانه ای در دوطرف و بررسی کم آبی و آلودگی رود ارس میان دو کشور، از دیگر موضوعات مطرح و پیشنهاد شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بود.

جیحون بایرامف وزیرامورخارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید و علاقمندی دولت خود برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل سال جدید میلادی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور را اعلام کرد.

انتهای پیام/