شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#بورس#جدید#فرش قرمز

فرش قرمز بورس برای استقبال از رییس جدید بانک مرکزی

همراه با محمد مهدی جمشیدیان - کارشناس بازار سرمایه
فرش قرمز بورس برای استقبال از رییس جدید بانک مرکزی

کلیت بازار سهام، همانند روز گذشته معاملاتی، روز پرهیجانی را پشت سر گذاشت. اما این هیجان، اینبار در جهت منفی بود که متاثر از صحبت‌های رییس جدید بانک مرکزی در شب گذشته در تلوزیون سراسری بود.

شاخص کل بورس در پایان روز جاری معاملاتی سقوط ۳.۴۵ درصدی را به ثبت رساند و در ارتفاع ۱.۵۹۰ میلیون واحدی کار خود را پایان داد و سطح روانی ۱.۶۰۰ میلیون واحدی را مجددا از دست داد و نتوانست بالای این سطح باقی بماند. شاخص کل هم‌وزن هم در پایان امروز افت ۲.۴۳ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام و حق‌تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۱۰۰۵۴ میلیارد تومان رسید که عددی مطلوبی محسوب می‌شود. از این میان شاهد خروج پول سنگین ۹۴۶ میلیارد تومانی از گردونه معاملات سهام بودیم. این در حالی بود که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هم از صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط خروج پول اتفاق افتاد و به نظر می‌رسد که پول‌ها در بازار سرمایه مقصد و بازار دیگری را انتخاب کرده‌اند.

در بخش اول برنامه زنگ پایان شنبه همراه با محمد مهدی جمشیدیان کارشناس بازار سرمایه به بررسی مهم‌ترین تحولات بازار سهام و ترسیم چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

در بخش دوم این برنامه، مهدی خان‌محمدی، عضو تحریریه فردای اقتصاد و بورسان گزارش‌ها و روند خلق ارزش خودروسازان بزرگ را مورد بررسی قرار داد و چالش‌های آنها را توصیف کرد.