شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#جدید#تعداد#کرونا

افزایش تعداد بستری‌ها با ظهور واریانت جدید کرونا / واریانت XBB مقاوم‌ترین گونه در برابر آنتی‌بادی‌ها

افزایش تعداد بستری‌ها با ظهور واریانت جدید کرونا / واریانت XBB مقاوم‌ترین گونه در برابر آنتی‌بادی‌ها

با ظهور واریانت جدید ویروس کرونا، تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های سراسر ایالات متحده رو به افزایش است.

الهه جعفرزاده: اطلاعات جدیدِ منتشرشده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که با ظهور واریانت جدیدی که از ویروس کووید-۱۹ منشعب شده، تعداد بستری‌های ناشی از عفونت کرونا در حال افزایش است. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها نسبت به دو هفته قبل ۴.۲ درصد و پذیرش روزانه در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به دو هفته قبل بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

پیش‌تر نیز پدرام پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت، از مشاهده نخستین موارد ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون (شامل سه مورد طی هفته گذشته) در کشور خبر داد. از این سه مورد، دو نمونه مربوط به واریانت BQ۱ و یک مورد مربوط به واریانت XBB است که در حال حاضر در بسیاری کشورهای جهان شایع است.

طبق پیش‌بینی‌های جهانی، انتظار نمی‌رود میزان بستری‌ها و سطح گستردگی بیماری به اندازه زمستانِ گذشته و زمانی باشد که سویه اومیکرون به تازگی شیوع یافته بود. با این وجود و با توجه به اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، واریانت جدیدی به نام XBB.۱.۵، اکنون ۴۰.۵ درصد از عفونت‌های جدید در سراسر کشور امریکا را تشکیل می‌دهد.

مدیر مربوط به بخش بیماری کرونا و سایر ویروس‌های تنفسی در CDC می‌گوید: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که این گونه، واریانتِ غالب در منطقه شمال شرق امریکا باشد و احتمال افزایش آن در تمام مناطق کشور وجود دارد.»

او تأکید می‌کند که رقمِ ۴۰.۵ درصد [که از سوی مرکز کنترل پیشگیری از بیماری‌ها تخمین زده شده] تنها یک پیش‌بینی است و میزان احتمالی افزایش بیماری در حال حاضر از ۲۲.۷ درصد تا ۶۱.۰ درصد است.

واریانت XBB، پیش از جهش و تبدیل‌شدن به XBB.۱.۵، قبلاً هم در میان واریانت‌هایی قرار می‌گرفت که بیشترین میزان ایمنی‌گریزی را نسبت به زیرسویه‌های اصلی اومیکرون داشتند و به گزارش دانشمندان ژاپنی، به نظر می‌رسد XBB «مقاوم‌ترین گونه» در برابر آنتی‌بادی‌هایی است که تا کنون مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

۴۷۲۳۲

منبع: upi