شهر خبر

شیخ‌الاسلامی: ترور شهید سلیمانی موج پنجم تروریسم را تبیین کرد

شیخ‌الاسلامی: ترور شهید سلیمانی موج پنجم تروریسم را تبیین کرد

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه بیان داشت: شهادت سردار سلیمانی، موج پنجم تروریسم را تبیین کرد که جزئیات آن قابل بازشناسی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، محمد حسن شیخ السلام، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در میزگرد تخصصی شهید سلیمانی و مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا اظها: ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی از جهات مختلف پدیده ای بسیار متمایز و منحصر به فرد است.

وی ادامه داد:  در شرایطی که حمله ناجوانمردانه  در آن انجام شد و پذیرش وقیحانه این ترور ناجوانمروانه، این اتفاق را در جایگاه متمایز و منحصر به فردی قرار داد.

رئیس مرکز سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مطالعه در مورد موضوع تروریسم تاریخ طولانی دارد، افزود: پدیده تروریسم از جهات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری مورد توجه قرار گرفته است و اقدام ترور شهید سلیمانی که مهمان رسمی کشور عراق بود و توسط یک دولت ثالث مورد ترور قرار می گیرد، مورد تامل و مطالعه است.

وی افزود: در روابط بین الملل تروریسم از سه موج مورد توجه است.‌نخست موج اول که مربوط به آنارشیسم اوایل قرن نوزدهم است و موج دوم مربوط به تروریسم صد استعماری و مربوط به جنگ جهانی دوم است و موج سوم که مذهبی است. در سال‌های اخیر با ظهور داعش موج چهارم شکل گرفت که به دلیل ترکیب آن با فناوری و نوع فعالیت آنها، ادبیات جدیدی در تروریسم ایجاد کرد.

شیخ الاسلام ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی، موج پنجم تروریسم را تبیین کرد که جزئیات آن قابل بازشناسی است. شهادت سردار سلیمانی را با گونه ای از تروریسم که در ماه های اخیر در کشور رخ داد شبیه می دانم. به این نحوه که با سو استفاده از اعتراضات به حق مردم، دشمنان شکل جدیدی از تروریسم را ایجاد کردند. به عبارتی غرب با شبکه های تلویزیونی مورد حمایت خود انواع شیوه های تروریستی را ترویج کرده و آموزش دادند.

رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه تصریح کرد: مطالعه موج پنجم تروریسم می تواند در دستور کار این جلسه علمی مورد توجه قرار گیرد.

درحال تکمیل