شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

صدرالحسینی: نفوذ و نقش ایران در حفظ جغرافیا و ژئوپلیتیک منطقه بی‌بدیل است

صدرالحسینی: نفوذ و نقش ایران در حفظ جغرافیا و ژئوپلیتیک منطقه بی‌بدیل است

صدرالحسینی با تاکید بر شکست نظام سلطه در منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: چند نکته مهم باعث شد که این شکست نظام سلطه مورد توجه و اقرار قرار گیرد؛ یکی از این واقعیت‌ها نفوذ بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نقش او در حفظ جغرافیا و ژئوپلیتیک منطقه بود.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا در خصوص تاثیر ایران در منطقه گفت: با نشست بغداد 2 در اردن درخواست مصرانه مقامات مختلف برای حضور مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران در این نشست، نشان دهنده تاثیرگذاری و اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی و اقرار غیر مستقیم به نقش موثر منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در نظام بین الملل است.

وی با تاکید بر شکست نظام سلطه در منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: چند نکته مهم باعث شد که این شکست نظام سلطه مورد توجه و اقرار قرار گیرد؛ یکی از این واقعیت‌ها نفوذ بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نقش او در حفظ جغرافیا و ژئوپلیتیک منطقه بود. 

صدرالحسینی راهبرد ایران برای مقابله با اغتشاشات اخیر را که طرحی از جانب سلطه برای متوقف کردن جمهوری اسلامی ایران بود را موفقیت‌آمیز خواند و افزود: ایران انقلاب اسلامی خود را دوست دارد و به او پایبند است و برای او هر گونه هزینه متصور را می پردازد.

وی با اشاره به 3 نکته یاد شده تاکیدکرد: بر اساس این سه اقرار بود که مقامات ایران با اصرار مقامات مسئول نشست بغداد 2 در اردن در سطح وزیر خارجه شرکت کردند.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه  مسائلی که قبل از تشکیل نشست بغداد 2 در اردن واقع شد اهمیت کاملا مشخصی برای مقامات ایران داشت، تصریح کرد: آمریکا به دنبال حذف ایران از نقش‌آفرینی، بازیگری و جایگاه او در منطقه بود که بدین وسیله همه پردازش‌های رسانه‌ای و سیاسی آنها از بین رفت و این نشان دهنده جایگاه ویژه ای است که امروز ایران در هندسه جدید قدرت در منطقه ایفاء می کند.

صدرالحسینی با اشاره به حضور طولانی استعمارگران در ایران در دوره‌های تاریخی خاطرنشان کرد: ایران با توجه به تجربیات کاملا روشن و شفافی که از استعمار کهن و دخالت های آمریکا در منطقه و داخل کشور دارد، قطعا فریب مقامات اروپایی را نخواهد خورد.

وی با اشاره به  گفت‌وگوی بورل و مکرون با وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد: این امر انتقال دهنده این موضوع بود که اروپایی ها و همچنین بخش مرتبط با آمریکایی ها در اروپا علاقمند به براندازی ایران نیستند.

این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: ملت ایران فریب این گفت و گوهای اخیر را نخواهد خورد. کاملا از پشت پرده اغتشاشات اخیر که با حمایت همه جانبه کشورهای غربی بویژه آمریکا و تروئیکای اروپا برخوردار بود آگاه هستند. بنابراین نباید این مقامات غربی انتظار داشته باشند که با این دیدار و این گفت وگوها ملت و مقامات ایران فراموش کنند که در مراحل مختلف در سالهای اخیر و اغتشاشات اخیر چه حمایت های بی چون و چرایی در موضوع براندازی نظام ایران از جانب غرب صورت گرفته .

انتهای پیام/