شهر خبر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

رونق سرمایه‌گذاری در گرو توجه به بازار سرمایه

رونق سرمایه‌گذاری در گرو توجه به بازار سرمایه

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تصمیم‌گیران کشور و نمایندگان مجلس باید در جهت رونق بازار سرمایه بیش از گذشته تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سنا، جبار کوچکی‌نژاد با بیان این مطلب که اعتماد سازی یکی از اهداف مهم در بازار سرمایه است که بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: افزایش اعتماد مردم به سمت بازار سرمایه، نیازمند تقویت این بازار است با تصمیمات و سیاست‌گذاری اقتصادی صحیح می‌توان ریسک‌های بازار را کاهش داده و اعتماد عمومی به بورس را افزایش داده و شاهد رشد و توسعه بازار بود.
وی افزود: در صورتی که اطلاعات دقیق و شفاف و کارشناسی شده به مردم ارائه شود، به طور حتم، اعتماد مردم به بازار بیش از گذشته ارتقا خواهد یافت.
این نماینده مجلس با تاکید به اینکه ارائه اطلاعات شفاف، تأثیر بسزایی بر عملکرد بازار سرمایه می‌گذارد، عنوان کرد: تصمیم‌گیران کشور و نمایندگان مجلس باید در جهت رونق بازار سرمایه بیش از گذشته تلاش کنند.
نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: در صورتی که دریافت مالیات بر عایدی سرمایه در تمام پایه‌های اقتصادی در کشور برقرار شود، از سوداگری در اقتصاد کشور جلوگیری خواهد شد و هرچه در بازار از سوداگری جلوگیری شود، سوداگری در اقتصاد ملی کاهش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: مجلس موافق طرح مالیات بر عایدی سرمایه است، چرا که دریافت این مالیات تا حدود زیادی می‌تواند اقتصاد کشور را ساماندهی کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: به اعتقاد من در بازار سرمایه باید با دقت نظر بیشتر، محور توجه‌ها را به سمت سهامداران و سرمایه‌های آنان گسترش داد تا بازار بتواند در جهت رونق سرمایه‌گذاری‌ها قدم بردارد.