شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#رزمایش#نیروی دریایی

تمرین دفاع مستحکم یگان‌های نیروی دریایی ارتش از سواحل

‌

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت: یگان‌های نیروی دریایی ارتش در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ تمرین دفاع مستحکم از سواحل را در شب اول فاز تاکتیکی رزمایش اجرا کردند.

به گزارش مشرق، امیر علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت: یگان‌های نیروی دریایی ارتش در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ تمرین دفاع مستحکم از سواحل را در شب اول فاز تاکتیکی رزمایش اجرا کردند.

وی افزود: تکاوران دریایی ارتش برای اجرای این عملیات از تسلیحات و تجهیزات بهینه سازی شده بهره برده و در این راستا، تاکتیک‌های نوین و سناریوهای پدافندی را در تاریکی شب اجرا کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت: تکاوران نیروی دریایی ارتش در این عملیات که تا طلوع آفتاب ادامه داشت با استفاده از موشک دهلاویه، موشک تاو و دوش پرتاب میثاق در برابر تک هجومی دشمن دفاع ساحلی را اجرا کردند.

وی ادامه داد: این نیروها، با وجود استفاده دشمن از تاریکی هوا توانستند با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کنند و در مدت زمان کوتاهی مانع از پیشروی یگان‌ها در نقش مهاجم شوند.

منبع: مهر